معدوم‌سازی بیش از ۴۹۵ هزار کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی

    کد خبر :511315
حمید انصاری

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت:تعداد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از آغاز برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی به۲۵۶هزارو ۳۶۰ مورد رسیده است.

حمید انصاری  با اعلام این خبر اظهارکرد: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی و مراکز و مدارس اسکان مسافران نوروزی ۷۵ هزارو ۱۱ مورد، بازرسی بهداشت محیطی از مراکز، اماکن و رستوران‌های بین راهی ۱۲ هزار و ۴۰۱ مورد و کل بازرسی‌های بهدشت محیطی ۳۴۳ هزار و ۶۲۹ مورد بوده است.

وی ادامه داد: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی ۴۴۴۷ مورد بوده که از این تعداد ۴۰۴ مورد مربوط به مراکز و رستوران‌های بین راهی است.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده را ۱۳۰۸ مورد اعلام کرد که ۲۵۱ مورد آن مربوط به رستوران‌های بین راهی بوده است. همچنین مقدار مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده در این مدت ۴۹۵ هزار و ۹۸۲ کیلوگرم است.

وی ضمن اشاره به استفاده گسترده بازرسان بهداشت محیط از وسایل سنجش پرتابل در بازرسی‌ها گفت: در این مدت تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی ۲۰۳ هزار و ۶۵۷ مورد بوده است و از آغاز برنامه سلامت نوروزی تاکنون تعداد کلرسنجی آب ۲۳۱ هزار و۳۸۹ مورد انجام شده است.

انصاری در پایان اظهارکرد: سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره تخلفات بهداشتی در سراسر کشور است.

به گزارش ایسنا، برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی از ۲۰ اسفندماه سال گذشته آغاز است و تا پایان تعطیلات نوروز ۹۸ ادامه خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید