فرزاد فرزین: به خوانندگان جدید گیر ندهیم!

    کد خبر :511253
خوانندگان جدید

فرزاد فرزین در انتقاد به هجمه‌های وارد شده علیه خوانندگان جدید موسیقی پاپ گفت: لطفا به خوانندگان جدید گیر ندهید.

فرزاد فرزین وضعیت موسیقی در سالی که گذشت را مناسب ندانست و با اشاره به این مطلب افزود: موسیقی کشور ما دهه دوم از دیده شدن خود را دنبال می کند؛ به همین دلیل توجه روی آن زیاد است. متاسفانه در سالی که گذشت موج عظیمی علیه خوانندگان تازه کار به راه افتاد و تحت تاثیر حواشی فراوانی قرار گرفتند. سال ۹۷ خوانندگانی که اصلا صلاحیت اجرای زنده را نداشتند کنسرت های بسیاری را برگزار کردند و توانستند با تبلیغات دیده شوند، اما درمجموع از نظر من نباید بیشتر از این فضا را مسموم کرد و به این خلاءها دامن زد.

فرزین جشنوراه موسیقی فجر را مورد انتقاد شدیدی قرار داد و گفت: به نظر من جشنواره موسیقی فجر اصلا در حد جشنواره نبود. در هیچ کجای دنیا ما نمی بینیم که جشنواره ای فقط در یک بخش برگزار شود و بزرگان صنف را در آن راه ندهند. این ضعف شدید وزارت ارشاد است که این جشنواره را در این سطح برگزار می کند. دلیل این امر هم مشخص است، وزارت ارشاد خوانندگانی را روی صحنه می برد که صرفا بلیت می فروشند و برای آنها سودآوری دارند. جشنواره ای که در آن بزرگان و صاحب نظران وجود نداشته باشند بیشتر شبیه شوی نمایشی است.

فرزاد فرزین عملکرد وزارت ارشاد را ضعیف دانست و بیان داشت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که با وزارت ارشاد دارم مراحل گرفتن مجوزهاست. ما نباید به ۱۵ سال قبل برگردیم بلکه هر روز باید خودمان را به روز کنیم اما متاسفانه مرحله اخذ مجوز در ارشاد به روز نشده و همچنان به سختی انجام می شود. بزرگترین ضعف آن در ساختار اداری است.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد به خوانندگانی که صلاحیت ندارند، مجوز می‌دهد و به کسانی که مستحق گرفتن مجوز هستند مجوز نمی‌گیرند.یک سری سختگیری ها وجود دارد که اصلا منظقی نیست.

فرزین هجمه های ایجاد شده علیه خوانندگان تازه کار را دامن زدن به حواشی دانست و گفت: هر موسیقی یک ترانه خاص خود را دارد. برای مثال موسیقی “شیش و هشت” ماهیت شاد بودن دارد که از سالیان قبل هم همین بوده است. این سبک از موسیقی نباید مفهوم عمیق و پرمعنی داشته باشد. اینکه به بعضی خواننده ها خرده گرفته شده که آهنگ هایشان غنا ندارد کار درستی نیست. مردم بر اساس سلیقه ای که دارند می توانند کارهای متفاوتی گوش دهند؛ لزومی ندارد همه کارها عمیق و پرمعنی باشد. البته به این معنی نیست که من این خوانندگان را تایید می کنم ولی معتقدم زیاد خرده گرفتن هم درست نیست، لطفا اینقدر به این خواننده ها گیر ندهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید