آپدیت نرم‌افزار بوئینگ ۷۳۷ مکس تست می‌شود

    کد خبر :511226

انتظار می‌رود خلبانان ایرلاین‌های آمریکایی در هفته جاری نرم افزار معیوب در هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس را در سیمولاتور های این شرکت تست و آزمایش کنند.

اتحادیه خلبانان در ایالات متحده آمریکا روز پنج‌شنبه به گزارشگر رویترز خبر داده و گفتند که این تست آزمایش بدون شک گامی بزرگ و کلیدی برای بازگشت اعتماد و امید به شرکت هواپیماسازی بوئینگ است که در کنار ایرباس اروپا، از بزرگترین کمپانی‌های تولید هواپیما به شمار می‌آید اما در طول یک ماه گذشته با چالش‌ها و مشکلات متعددی تحت تأثیر دو سقوط مرگبار از مدل بوئینگ ۷۳۷ مکس مواجه شده است که این امر سهام این شرکت را بعد از دومین حادثه هوایی که منجر به سقوط و کشته شدن خیل عظیمی از مسافران و سرنشینان این هواپیما شد به شدت ساقط کرده و نام و آوازه این شرکت بزرگ هواپیماسازی را زیر سوال برد؛ به گونه‌ای که بسیاری از ایرلاین‌ها در سراسر جهان پرواز و فعالیت این نوع خاص از هواپیما را به حالت تعلیق درآورده و تا اطلاع ثانوی و حداقل تا زمانی که علت حادثه هوایی و سکوت مرگبار بوئینگ ۷۳۷ مشخص و اعلام شود، پرواز آن را متوقف کردند.

تقریباً یک ماه پیش بود که یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس تنها ۱۳ دقیقه بعد از بلند شدن از زمین که به سمت نایروبی پایتخت کنیا در حال پرواز بود سقوط کرد و تمامی ۱۵۷ سرنشین آن کشته شدند.

با این که در روزهای اولیه بعد از سقوط هنوز علت حادثه و چند و چون آن مشخص نشده بود بسیاری از ایرلاین‌ها در سراسر جهان پرواز و فعالیت آن را متوقف اعلام کرده و بسیاری از رسانه‌ها نیز از نقص فنی و مشکلی در نرم افزار موجود در بوئینگ ۷۳۷ سخن گفته و خبر دادند.

این دومین سقوطی بود که در چند ماه گذشته برای این مدل خاص از هواپیمای بوئینگ رخ می‌داد و بسیاری از کارشناسان و متخصصان را بر این فرضیه وا می‌داشت تا شباهت میان این دو سقوط را کشف کرده و به برطرف کردن آن بپردازند.

تقریباً در آبان ماه گذشته بود که یک فروند دیگر از هواپیمای مذکور فعال در ایرلاین لئون‌ایر اندونزی نیز تنها چند دقیقه بعد از بلند شدن از باند فرودگاه جاکارتا در آب‌های سواحل شرقی این کشور سقوط کرد و تمامی ۱۸۹ مسافر و سرنشین آن ناپدید و کشته شدند.

به گزارش ایسنا، در بررسی‌های متعددی که با همکاری بوئینگ سازمان هوانوردی فدرال آمریکا و سایر متخصصان زبده در سراسر جهان به عمل آمدن صورت گرفت مشخص شد که شباهت‌های آشکاری میان این دو سقوط و حادثه وجود داشته است که مشکل نرم افزاری در سیستم اتوپایلوت هواپیما را تأیید می‌کرد.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ هفته گذشته بود که اعلام کرد درصدد برطرف کردن مشکل نرم افزاری در سیستم اتوپایلوت هواپیما بوده و در تلاش است تا با همکاری متخصصان و کارشناسان زبده و ماهری که در اختیار دارد ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده اقدام به انتشار نسخه به روز رسانی شده نرم افزار به کار رفته در جت بوئینگ ۷۳۷ مکس خواهد کرد تا از تکرار سوانح هوایی مشابه جلوگیری کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید