ترامپ: زمان آن رسیده که حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت بشناسیم

    کد خبر :511068
ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد زمان آن فرا رسیده که کشورش حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی را به رسمیت بشناسد.

به گزارش شفقنا به نقل از شبکه خبری «الحره» آمریکا، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری این کشور شامگاه امروز (پنج شنبه) در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر در رابطه با بلندی های اشغالی «جولان» سوریه نوشت: پس از ۵۲ سال، دیگر زمان آن فرا رسیده که ایالات متحده حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت بشناسد.

در ادامه پیام توییتری رئیس جمهوری آمریکا همچنین آمده است: بلندی های جولان از اهمیت راهبردی و امنیتی برای کشور اسرائیل و ثبات منطقه برخوردار است.

این در حالی است که پیشتر خبرگزاری «آسوشیتد پرس» آمریکا گزارش داده بود که دولت این کشور برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های اشغالی جولان طی هفته آینده و همزمان با حضور «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم در کاخ سفید، خود را آماده می کند.

در همین راستا نیز، نتانیاهو دیروز (چهارشنبه) ضمن تکرار ادعای خود مبنی بر این که زمان آن فرا رسیده جامعه بین الملل حضور رژیم صهیونیستی در بلندی های اشغالی جولان و واقعیت این که این منطقه بخش جدایی ناپذیر سرزمین های اشغالی می باشد را بپذیرد، مدعی شده بود: حزب الله لبنان تلاش می کرد که یک شبکه نظامی پنهانی در جولان سوریه و در نزدیکی مناطق تحت کنترل اسرائیل تشکیل دهد.

یادآور می شود که بلندی های جولان یکی از مناطق حساس نظامی در منطقه خاور میانه به شمار می آید که تنها ۷۰ کیلومتر از شهر دمشق، پایتخت سوریه فاصله دارد و در جریان جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ میلادی نیز بخش بزرگی از آن به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد با این حال حاکمیت این رژیم بر بخش تحت اشغال آن هیچ گاه از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته نشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید