تازه‌ترین جزئیات از توقیف لنج عربستانی در آبهای ایران

    کد خبر :51101

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به توقیف یک فروند لنج صیادی عربستان سعودی در آبهای ایران گفت: چهار نفر صیاد این لنج تحویل مراجع انتظامی و قضایی شده‌اند.

مجید آقابابایی با اعلام توقیف یک فروند لنج عربستان سعودی در آبهای کشورمان اظهار کرد: روز گذشته یک فروند لنج عربستان سعودی وارد آبهای کشورمان در جزیره فارسی شد که این لنج و صیادان آن توسط عوامل انتظامی توقیف شدند.

وی ادامه داد: صیادان توقیف شده در این لنج عربستانی از اتباع هندی هستند که برای عربستان مشغول به کار بوده‌اند؛ این افراد در حال حاضر برای تشکیل پرونده تحویل مراجع انتظامی و قضایی شده‌اند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور چنین وقایعی را طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: البته ورود شناورهای صیادی به آبهای سرزمینی کشورها در حوزه خلیج فارس یا دریای عمان طبیعی است و از سالهای پیش این موضوع وجود داشته و تازگی ندارد؛ گاهی چنین اتفاقاتی بر اثر اشتباهات رخ داده است.

آقابابایی درباره وضعیت صیادان ایرانی نیز اظهار کرد: وزارت امور خارجه نیز به‌طور کامل پیگیر مسائل مربوط به صیادان کشورمان است.

گفتنی است، جزیره فارسی از جزیره‌های ایرانی خلیج فارس است؛ این جزیره حدفاصل مرز بین ایران و عربستان بوده و از نظر موقعیت بسیار حائز اهمیت است؛ هم‌اکنون در اطراف این جزیره تأسیسات نفتی حضور فعال دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید