مردم تخلفات ناخالص‌فروشی را به «۱۲۴» اعلام کنند

    کد خبر :51094

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از مردم خواست تخلفات واحدهای صنفی درباره خالص‌فروشی‌ را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

در جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی استان تهران که اواخر اسفند سال گذشته برگزار شد پیشنهاد اداره کل تعزیرات استان تهران درباره خالص فروشی کالا (کسر کردن وزن ظرف به ویژه در شیرینی و میوه) مطرح شد که با موافقت تمام اعضا تصویب شد.

قرار بود این مصوبه پس از ابلاغ به اتاق اصناف استان و واحدهای صنفی اجرایی شود. با پیشنهاد رئیس اتاق اصناف ایران و با توجه به مهم و ملی بودن این مساله و به منظور جلوگیری از اجحاف حقوق مردم مقرر شد موضوع خالص فروشی در کمیسیون عالی نظارت نیز مطرح شود تا در صورت موافقت اعضای این کمیسیون، طرح مذکور به صورت کشوری اجرا شود.

با گذشت ماه‌ها از تصویب این پیشنهاد هنوز خبری از اجرایی شدن این مصوبه نیست و گشت‌های مختلف تعزیرات در اصناف مختلف، حاکی از تداوم ناخالص‌فروشی در برخی واحدهای صنفی است؛ به عنوان مثال یکی از قنادی‌های معروف تهران از راه ناخالص‌فروشی و فروش مقوا و جعبه شیرینی به مردم، ماهانه 70 میلیون تومان درآمد کسب می‌کند.

با تداوم این تخلف و عدم اجرایی شدن مصوبه مربوط به خالص‌فروشی، محمد محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از مردم خواست ضمن توجه به حقوق مشتری در این زمینه، هرگونه تخلف واحدهای صنفی در خالص‌فروشی را به سامانه 124 گزارش کنند.

منبع:تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید