اذعان ترامپ به شکست در جنگ نرم علیه ایران

    کد خبر :510497

رئیس‌جمهور آمریکا پس از اذعان به ناکارآمدی رسانه‌های معاند فارسی‌زبان در پیشبرد جنگ نرم علیه ایران بودجه پیشنهادی خود برای این رسانه‌ها را در لایحه بودجه مربوط به سال مالی ۲۰۲۰ کاهش داده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پس از اذعان به ناکارآمدی رسانه‌های معاند فارسی‌زبان در پیشبرد جنگ نرم علیه ایران بودجه پیشنهادی خود در سال مالی 2020 برای این رسانه‌ها را کاهش داده است.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند دولت آمریکا در کل، بودجه پیشنهادی برای «آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده آمریکا» (یا بی‌بی‌جی) که رسانه‌هایی از جمله بخش فارسی «صدای آمریکا» (VOA)، «رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی» و «رادیو فردا» زیر نظر آن فعالیت می‌کنند را کاهش داده است.

به گزارش تسنیم، در خلاصه‌ای از بودجه پیشنهادی ترامپ که روی وب‌سایت «آژانس سازمان جهانی ایالات متحده» (یا بی‌بی‌جی) قرار گرفته پیشنهاد شده بودجه بخش فارسی VOA از 17174 دلار در سال 2019 به 11714 میلیون دلار کاهش پیدا کند.

بی بی جی هرچند یک آژانس مستقل دولتی توصیف شده، اما بودجه مستقیم خود را از دولت آمریکا دریافت می‌کند و عملکرد آن تحت نظارت کنگره آمریکا قرار دارد. بسیاری از رسانه‌های معاند فارسی‌زبان چون «صدای آمریکا» و «رادیو فردا» تحت مدیریت این نهاد فعالیت می‌کنند.

دولت آمریکا در لایحه پیشنهادی، بودجه رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی را هم از 124 میلیون دلار در سال 2019 به 87 میلیون دلار در سال 2020 کاهش داده است. دولت آمریکا پیشنهاد داده فعالیت بخش‌های مربوط به برخی از سرویس‌های زبان‌ها در این رسانه متوقف شود.

برای رادیو فردا بودجه 14 میلیون و 330 هزار دلاری این رسانه به چهار میلیون و نهصد و پنجاه و چهار هزار دلار کاهش داده شده است.

رسانه‌های آمریکا پیش از این از اذعان دولت ترامپ در ناکارآمدی رسانه‌های معاند فارسی‌زبان در راه‌اندازی جنگ نرم علیه ایران خبر داده‌‌اند. نمایندگان کنگره آمریکا و مقام‌های دولت این کشور بارها آژانس سازمان جهانی ایالات متحده که قبلا تحت عنوان «هیأت کارفرمایان پخش» فعالیت می‌کرد را به انفعال و ناکارآمدی در اعمال فشار بر ایران متهم کرده‌اند.

نمایندگان کنگره آمریکا اخیراً «رادیو فردا» و «صدای آمریکا» را به کوتاهی در پیشبرد منافع آمریکا علیه ایران متهم کرده و خواستار تشکیل جبهه‌ای قوی‌تر از سوی آنها ضد ایران شده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید