آلمان به درخواست آمریکا محل نگذاشت

    کد خبر :510473
آلمان

در طرح بودجه جدید دولت آلمان، بودجه دفاعی این کشور علی‌رغم درخواست آمریکا، تا سال ۲۰۲۴ کاهش خواهد یافت.

آلمان در نظر دارد علی‌رغم خواست آمریکا برای افزایش سهم بودجه نظامی کشور‌های عضو ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) بودجه دفاعی خود را در سال‌های آینده کاهش دهد.

اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان برنامه بودجه این کشور را برای سال‌های آتی ارائه داد که در آن هزینه نظامی این کشور را در سال ۲۰۲۰ را ۲.۴ میلیارد دلار برای مخارج نظامی در سال ۲۰۲۰ تخصیص یافته است.

به گزارش افکارنیوز، طرح بودجه جدید دولت برلین نشان می‌دهد که سهم هزینه‌های دفاعی این کشور به ۱.۳۷ درصد از تولید ناخالص داخلی آلمان افزایش می‌یابد که نزدیک به میزان اعلام شده از سوی ناتو، ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی هر کشور، است. با این حال در بخشی از طرح بودجه دولت آلمان که آن را «افزایش چشمگیر» توصیف کرده، سهم مخارج دفاعی آلمان تا سال ۲۰۲۳ به ۱.۲۵ درصد از تولید ناخالص داخلی، معادل ۵۰.۲ میلیارد دلار، کاهش خواهد یافت.

نشریه اشپیگل آلمان گزارش داد وزارت دارایی طرح بودجه خود را با توجه به چشم انداز اقتصادی رو به بدتر شدن توجیه کرده است. همچنین در طرح بودجه جدید آلمان مشخص شد که علاوه بر هزینه‌های نظامی، این وزارت خانه در نظر دارد تا به طور تدریجی هزینه‌های خود را را در بخش کمک‌های توسعه‌ای از ۱۱.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۱۰.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ کاهش دهد.

پیش نویس طرح بودجه، که قرار است در ۲۰ مارس از سوی دولت آلمان اتخاذ شود، برخلاف وعده‌های پیشین صدر اعظم آلمان برای افزایش مخارج دفاعی این کشور به ۱.۵ درصد تا سال ۲۰۲۴ خواهد بود. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پیشتر قول داده بود تا سال ۲۰۲۴ بودجه نظامی این کشور را تا ۱.۵ درصد افزایش دهد.

اعلام خبر طرح بودجه جدید دولت برلین باعث واکنش سفیر آمریکا در آلمان شد. ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان تاکید کرد که برلین فاصله زیادی تا رسیدن به سهم مشخص شده برای بودجه دفاعی ناتو دارد. او یادآور شد کشور‌های عضو ناتو به وضوح توافق کردند تا بودجه دفاعی خود را تا سال ۲۰۲۴ به رقم ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود نزدیک کنند، نه اینکه از این رقم فاصله بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید