جزئیات حوادث برف و سیل در ۳ استان کشور

  • حوادث
  • سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۶:۲۸
    کد خبر :510323
حوادث برف و سیل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت مناطق متأثر از سیل، برف و کولاک در سه استان مازندران، گلستان و سمنان را تشریح کرد.

مرتضی سلیمی در این باره گفت: شهرستان‌های آمل، بابل، بهشهر، جویبار، چالوس، ساری، سوادکوه، قائمشهر، گلوگاه، نکا و نوشهر طی ۲۴ ساعت گذشته متأثر از سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک بودند که بر همین اساس در ٣٥شهر، روستا و محورهای کوهستانی عملیات امدادرسانی از سوی هلال احمر انجام و در مجموع به ٢٣٩٠نفر در استان مازندران امدادرسانی شده است.

وی ادامه داد: ١٥٦ نفر اسکان اضطراری داده شده، چهار نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۲۸ نفر نیز خدمات درمانی را به شکل سرپایی دریافت کرده‌اند و متأسفانه یک نفر نیز به دلیل ریزش کوه در سوادکوه جان خود را از دست داده است.

به گفته رئیس سازمان امدادو نجات جمعیت هلال احمر، یک نفر نیز در میانرود به دلیل جاری شدن سیلاب مفقود شده که تلاش‌ها برای یافتن وی ادامه دارد.

سلیمی از رهاسازی ۳۰ دستگاه خودرو از برف خبر داد و گفت: در ۲۱۰ واحد مسکونی نیز تخلیه آب انجام شده است و امدادرسانی در مناطق سیل زده مازندران همچنان ادامه دارد.

وی در مورد آخرین وضعیت سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک در استان گلستان نیز گفت: در این استان شهرستان‌های آزادشهر، آق قلا، بندرگز، بندرترکمن، علی آباد، کردکوی، کلاله، گرگان، گنبدکاووس و مینودشت درگیر هستند که امدادرسانی به ۱۷۱۹ نفر در ۳۰ شهر و روستا انجام شده است. ۳۰۰ دستگاه خودرو از برف رها شده و از ۵۰ واحد مسکونی نیز آب تخلیه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه شهرستان‌های میامی، دامغان، سرخه، شاهرود و مهدی شهر در استان سمنان نیز تحت تأثیر برف و کولاک قرار گرفته اند، گفت: در این استان به ۷۸۶ نفر امدادرسانی شده و ۱۸۰ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید