رئیس‌جمهور اتریش: آمریکا شورش را در آورده است!

    کد خبر :510264
رئیس‌جمهور اتریش

رویکرد آمریکا در مسائل بین المللی از جمله برجام با انتقاد شدید رئیس جمهور اتریش مواجه شد.

الکساندر فان در بلن در مصاحبه با روزنامه آلمانی ” بیلد” از کشورهای اروپایی خواست با اتحاد با یکدیگر، رویکردی مستقل از آمریکا در عرصه جهانی اتخاذ کنند.

رئیس جمهور اتریش که کشورش همواره یکی از معتدل‌ترین مواضع را بین کشورهای اروپایی داشته است، در پاسخ به تحرکات اخیر واشنگتن در عرصه بین‌المللی گفته که دولت آمریکا کار را از حد گذرانده است.

به گزارش ایسنا، فان در بلن در پاسخ به خروج آمریکا از برجام و اعمال محدودیت بر تجارت اروپا با ایران گفت: رئیس جمهور آمریکا بی هیچ دلیلی از توافقی که سال‌ها روی آن مذاکره شد، خارج شد و شرکت‌های اروپایی را از تجارت با ایران منع کرد. به عقیده من آمریکا شورش را در آورده است و اروپایی‌ها نباید به ساز آمریکا برقصند.

وی افزود: بزرگ‌ترین چالش اتحادیه اروپا در حال حاضر این است که به طور مستقل تصمیم‌گیری و رفتار کند.

طبق برجام که در سال ۲۰۱۵ بین ایران و آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و اتحادیه اروپا امضا شد، ایران متعهد شد در قبال رفع تحریم‌ها، محدودیت‌هایی بر برنامه اتمی خود برای اطمینان بخشی بیشتر به جامعه جهانی اتخاذ کند. با روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا، این کشور در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج و تحریم‌های ایران را مجدداً اعمال کرد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز ماه گذشته در جریان دیدار خود با رئیس جمهور اتریش از رویکرد یکجانبه آمریکا در مسائل بین‌المللی به ویژه در زمینه برجام و پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان موسوم به “نورد استریم ۲” انتقاد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید