افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت مسافری با بهره برداری از ناوگان ریلی داخلی

    کد خبر :510186
افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت مسافری

وزیر راه و شهرسازی گفت: با امضای تفاهم نامه میان شرکت راه آهن و سازمان برنامه و بودجه ظرفیت مسافری ریلی در سال‌های آینده ۲۰ و باری ۴ درصد افزایش می‌یابد

محمد اسلامی در حاشیه مراسم بهره برداری از ۲۷ دستگاه واگن مسافری، سه دستگاه واگن ترنست و ۲۰ دستگاه ریل باس در ایستگاه راه آهن تهران در آستانه سفرهای نوروزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال در جنگ اقتصادی دشمن را در صحنه‌های توطئه آمیز علیه مردم ایران مأیوس کردیم، گفت: امروز با حضور آقای نوبخت تفاهم نامه‌ای میان شرکت راه آهن و سازمان برنامه و بودجه در زمینه حمایت از تولید ملی به امضا رسید که در این مراسم همه شرکت‌های ریلی اعم از سازنده واگن و شرکت‌های بهره بردار حضور داشتند.

به گزارش مهر،وزیر راه و شهرسازی افزود: امضای این تفاهم نامه یک حرکت راهبردی در شرکت راه آهن محسوب می‌شود که در راستای حداکثر سازی تولید داخلی ناوگان ریلی بوده و به توسعه اشتغال و تولید ملی کمک می‌کند.

اسلامی یادآور شد: با بهره برداری از واگن‌هایی که امروز تولید آنها آغاز می‌شود خدمات رسانی به مردم بیشتر شده و امکان سفرهای ریلی افزایش می‌یابد به خصوص که امروز از ۵۰ دستگاه واگن مسافری از جمله ترنست و ریل باس بهره برداری شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سندی که امروز با سازمان برنامه و بودجه امضا کردیم ظرفیت مسافری راه آهن ۲۰ و باری ۴ درصد افزایش می‌یابد.

اسلامی تصریح کرد: در دو سال گذشته شبکه ریلی به چهار مرکز استان همدان، کرمانشاه، گیلان و آذربایجان غربی متصل شد و تا تابستان آینده خط آهن به تبریز و اردبیل می‌رسد.

به گفته اسلامی، اگرچه زیرساخت‌های ریلی ما توسعه یافته اما ناوگان آن پاسخگو نیست و به همین دلیل در سندی که امروز به امضا رسید از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی اعم از سازندگان و بهره برداران استفاده می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی درباره علت اعتصاب برخی کارگران خدمات ریلی به دلیل معوقات حقوق و دستمزد گفت: یکی از مهمترین نکات این است که بتوانیم به اقتصاد شرکت‌های ریلی توجه کنیم؛ عدم تناسب میان درآمد و هزینه‌های شرکت‌های ریلی باعث شده این شرکت‌ها نتوانند تعهدات خود را اجرایی کنند با این حال تمام حقوق‌های معوقه پرداخت شده است. اما در سال ۹۸ به دنبال ایجاد جذابیت در بخش باری و مسافری هستیم تا مزیت‌ها حفظ شوند و کارکنان اولین گروهی نباشند که دچار بحران حقوق و دستمزد می‌شوند.

اسلامی درباره کشتی غرق شده در بندر شهید رجایی تصریح کرد: امروز یک کشتی کانتینری در بندر در حال تخلیه و بارگیری بود که دچار غرق شدگی شد و باید ببینیم چه عواملی سبب شده این اتفاق رخ دهد. این سانحه کشته‌ای نداشته و تنها یک نفر مصدوم شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید