اخذ هزینه «استفاده از معابر» از کیوسک‌های مطبوعاتی

    کد خبر :510115
استفاده از معابر

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از بهره‌گیری تابلوهای تبلیغاتی روی کیوسک‌های مطبوعاتی برای رساندن پیام‌های نوروزی خبر داد.

تحصیلی در نشست خبری امروز سه شنبه در تشریح عملکرد شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ظرف یک سال گذشته گفت: زمانی که مسئولیت خود را در این شرکت به عهده گرفتم این شرکت در شرایطی قرار داشت که زمزمه‌های انحلال آن مطرح بود و درآمد زایی نداشت و از سوی دیگر همانند سایر بخشهای شهرداری تهران در این شرکت نیز انباشتی از پرسنل اضافی را داشتیم.

وی افزود: این شرکت با همکاری همه همکارانمان و درایت شهردار تهران امروز در شرایطی قرار گرفته که مشکل مالی ندارد و از خطرات مالی موجود عبور کردیم. شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران وظایف متعددی را بر عهده دارد که اولین و مهمترین آنها بند ۲۰ ماده ۵۵ است که براساس آن صنایع مزاحم در تهران باید به خارج از محدوده شهری منتقل شوند؛ بر همین اساس مشاغل بسیاری را به بیرون از شهر تهران منتقل کردیم، مشاغلی همانند صنایع چوبی و مبل سازی و اوراقچی‌های میدان شوش منتقل شدند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: وظیفه دیگر این شرکت تولی‌گری جایگاه‌های سی ان جی تهران است که راهبری آن در اختیار این شرکت قرار گرفته است. همچنین نظارت بر کیوسک‌های مطبوعاتی و ساماندهی روز بازارها و شب بازارها نیز توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به جمع آوری سگ‌های بلاصاحب و مبارزه با حیوانات موزی شهری به عنوان یکی از وظایف این شرکت گفت: این شرکت در سطح شهر تهران مسئولیت مراکز خرید و فروش خودرو را که امروز خدمات بسیار مناسبی به شهروندان ارائه می‌کند را برعهده دارد.

وی ادامه داد: امروز در جهت ایجاد شفاف سازی و تحقق نظارت مردمی نرم افزاری تحت عنوان بند ۲۰ را تهیه کردیم که شهروندان در خصوص شکایات خود از مشاغل مزاحم می‌توانند تمامی مراحل رسیدگی ما را به صورت آنلاین مشاهده کنند و تمام فرآیند به صورت مکانیزه انجام می‌شود و امکان دسترسی نیروی انسانی و مداخله در مراحل کار وجود ندارد.

تحصیلی در بخش دیگری از صحبتهای خود در خصوص رسیدگی به وضعیت کیوسک‌های مطبوعاتی در سطح شهر تهران نیز گفت: ۳۰ سال است که این کیوسک‌ها در کنار خیابان و در معبر عمومی قرار گرفتند و علیرغم صراحت قانون، سالهای سال است که این کیوسک‌ها بدون قرارداد مشغول کار هستند. برای ساماندهی این کیوسک‌ها طرحی را مدنظر قرار دادیم تا کیوسک‌های هوشمند در سطح شهر جایگزین شوند. قطعاً پیکره این کیوسک‌ها به زودی تغییر خواهد کرد و به تابلوهای مانیتورینگ، عابر بانک و طراحی متفاوت مجهز خواهند شد، البته از این پس از این کیوسک‌ها هزینه استفاده از معبر عمومی اخذ خواهد شد که این کار در سه سطح و با سه قیمت مختلف براساس موقعیت جغرافیایی کیوسک‌ها اخذ می‌شود.

به گزارش ایسنا،مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در تشریح مشکلاتی که برای کسبه بازار جنت ایجاد شده بود نیز گفت: خود شهردار تهران تاکید کرده بودند که مشکل کسبه این بازار حل و فصل شود لذا ما ورود کردیم که این بازار ۵ سال پیش به صورت بی او تی با پیمانکاری قرارداد بسته شده بود و پیمانکار ۲ میلیارد تومان هزینه کرده بود که بابت آن فقط اجازه داشت از کسبه اجاره دریافت کند اما متأسفانه به صورت غیرقانونی ۸ میلیارد پول به عنوان ودیعه از آنها گرفته بود. حتی از خانمهای سرپرست خانوار که باید به صورت رایگان غرفه در اختیار آنها قرار می‌گرفته نیز ودیعه گرفته بود.

وی ادامه داد: هنگامی که قرار بود پس از پایان قرارداد بازار را تحویل بگیرم این فرد با تحریک برخی از کسبه که بعضاً از اقوام وی نیز بوده‌اند غرفه‌ها را تحویل ندادند؛ تنها مشکل در این بازار با پیمان کار است و قطعاً اجازه نخواهیم داد غرفه داران زیان ببیند. در حال حاضر این موضوع در دادگاه در حال پیگیری است و ممنوع الخروجی پیمان کار نیز اخذ شده است.

تحصیلی در پاسخ به سوالی در خصوص اجازه عرضه دخانیات در کیوسک‌های مطبوعاتی گفت: در این کیوسک‌ها تنها تنقلات بسته بندی شده که استانداردهای لازم را دارند می‌توانند عرضه شوند و سایر اقلام به رسمیت شناخته نمی‌شوند. در مورد ساماندهی دست فروشان و برپایی روز بازارها نیز در مناطق تنها ملک در اختیار ما قرار می‌گیرد و نظارت بر آنها بر عهده ما است.

وی در خصوص مبارزه با حیوانات موزی در سطح شهر تهران نیز اظهار کرد: در هر منطقه حدود سه محور اصلی تعیین شده که مبارزه با موش‌ها در آنها انجام می‌شود. همچنین برای مبارزه بهتر با این حیوانات به شهروندان تله‌های چسبی و بروشورهای آموزشی توزیع می‌کنیم و به اغذیه فروشانی که زباله‌های خود را مقابل درب مغازه‌های می‌ریزند تذکرات لازم داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تاکید کرد: امسال برای اولین بار از تابلوهای تبلیغاتی روی کیوسک‌ها و همچنین جایگاه‌های سی ان جی برای رساندن پیام‌های نوروزی با همدلی کیوسک داران استفاده کردیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید