استانهای بارانی آخرین سه شنبه سال

    کد خبر :510103
سازمان هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را طی دو روز آینده تشریح کرد.

احد وظیفه  اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز سه شنبه (۲۸ اسفند ماه) سامانه بارشی بر روی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال غرب و شمال شرق کشور فعال خواهد بود و سبب بارش باران، وزش باد شدید موقتی و بارش برف در نقاط سردسیر و مرتفع خواهد شد و همچنین شدت بارش در استان‌های اردبیل، گیلان، گلستان و شمال خراسان شمالی است.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی در روز چهارشنبه (۲۹ اسفند) همچنان در سواحل دریای خزر، اردبیل، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، زنجان و استان‌های واقع در دامنه البرز مرکزی شامل قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، قم و مرکزی خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: پنج شنبه (اول فروردین) فعالیت این سامانه بارشی محدود به شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرقی کشور است. همچنین در روز سه شنبه (۲۸ اسفند) و طی روز چهار شنبه (۲۹ اسفند) نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود و طی این مدت دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

وظیفه در پایان به وضعیت جوی پایتخت اشاره کرد و گفت: برای تهران در روز سه شنبه (۲۸ اسفند) آسمان صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد و با بیشینه و کمینه دمای ۱۶ و ۲ درجه سانتی گراد برای روز چهارشنبه (۲۹ اسفند) آسمان نیمه ابری در بعضی ساعات ابری گاهی بارش باران و وزش باد در بعد از ظهر رگبار و رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای ۱۴ و ۴ درجه سانتی گراد و برای روز پنچ شنبه (اول فرودین) آسمان صاف و کمی ابری گاهی وزش باد و با بیشینه و کمینه دمای ۱۵ و ۳ درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید