روزنامه ایل جورناله ایتالیا: بن سلمان یک تیم مرگ به نام «گروه مداخله فوری» دارد

    کد خبر :510077
روزنامه ایل جورناله ایتالیا

روزنامه ایتالیایی ‘ایل جورناله’ با اشاره به قتل جمال خاشقچی خبرنگار منتقد سعودی نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دارای یک تیم مرگ است که از آن برای قتل، بازجویی و شکنجه مخالفان استفاده می‌کند.

ایل جورناله روز دوشنبه افزود: او (بن سلمان) مستبدتر از آنچه پیش بینی می‌شد، است.

بن سلمان دارای یک تیم مرگ موسوم به ‘گروه مداخله فوری’ برای خاموش کردن صدای مخالفان از طریق قتل با شکنجه و بازجویی است.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا در آخرین گزارش خود، بن سلمان را از قتل خاشقچی تبرئه کرد.

به گزارش ایرنا،گروه مداخله فوری، برخی مخالفان را ربوده و پس از انتقال آنان به برخی کاخ‌های سلطنتی از آنان بازجویی می‌کند.

عملیات تیم مرگ از سال ۲۰۱۷ آغاز شد و خیلی‌ها بر این عقیده اند که قتل خاشقچی تنها بخش کوچکی از یک برنامه بسیار گسترده‌تر است.

این روزنامه برای نمونه آدم ربایی به موضوع نخست وزیر لبنان پرداخت و نوشت: سعد الحریری ۲۲ نوامبر ۲۰۱۷ (آذر ۱۳۹۶) به ریاض سفر کرد. او مسؤول حفظ روابط با سعودی‌ها بود، اما کمی بعد از این سفر همه چیز تغییر کرد.

سعد با انتشار یک ویدیوی عمومی بسیار بحث برانگیز، استعفا کرد و تنش میان دو کشور شدت گرفت. در بیروت هیچ کسی به بن سلمان اعتماد ندارد.

در آن زمان برای جهان روشن شد که ولیعهد عربستان مستبدتر از آنچه پیش بینی می‌شد، است و وعده تغییرات و آزادی بیشتر در کشورش، تحقق نیافت و برعکس پس از ظهور وی، جنایات فجیع تری علیه مخالفان صورت گرفت.

تیم مرگ که با مجوز بن سلمان تشکیل شد، تحت کنترل ‘سعود القحطانی’، ‘ماهر عبدالعزیز مترب’ و ‘ثائر غالب الحربی’ است که در قتل خاشقجی نقش داشتند.

این روزنامه افزود: ولیعهد عربستان خوب می‌داند که برای حکومت کردن در کشوری مشکل مانند عربستان، نیاز به تشکیلات قوی امنیتی است و صدای انتقاد نیز باید خاموش شود؛ برای همین بود که یک تیم مداخله فوری را تشکیل داد.

این روزنامه در پایان گزارش خود آورده است: او باید همواره موقعیت خود را تقویت کند با اینکه بعید است علیه پدر خود، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان کار کند؛ چرا که نیاز به حمایت او برای مشروعیت خود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید