آرشیو اطلاعات و مطالب کاربران گوگل پلاس قبل از تعطیلی این سرویس

    کد خبر :510046
کاربران گوگل پلاس

به دنبال کاهش محبوبیت شبکه اجتماعی گوگل و نقص امنیتی این شبکه، گوگل اعلام کرد که همه داده‌های کاربران در ماه آوریل از گوگل پلاس حذف خواهند شد. اما کسانی هم وجود دارند که قصد دارند این میراث اینترنتی را حفظ کنند. هدف از حفظ این میراث بایگانی حجم وسیعی از اطلاعات در یک پایگاه اینترنتی است، به‌طوری که تاریخچه غنی فناوری‌ها و نوآوری‌های دیجیتال دنیا در این کتابخانه‌های اینترنتی قرار دارند.

مسئولیت این کار بر عهده سازمان غیرتجاری بایگانی اینترنت (Internet Archive) است، ماموریت این وب‌سایت دسترسی کل جهان به تمام علوم و دانش بوده و به همین علت وظیفه انتقال کلیه پست‌ها و مطالب عمومی گوگل پلاس به سایت ما واگذار شده و این خبر را از سایت Reddit هم اعلام کرده‌ایم. این سازمان از طریق اسکریپت‌های خودکار شده تمامی پست‌ها و اطلاعات اکانت‌های عمومی را به آرشیو خود منتقل کرده است.

نکته قابل توجه در آرشیو اطلاعات گوگل پلاس، ذخیره اطلاعات و پست‌های عمومی کاربران بوده و هیچ پست یا داده‌ای از اکانت‌های خصوصی آرشیو نخواهند شد. این آرشیو شامل پست‌ها، 500 کامنت اول هر پست، فیلم‌ها و تصاویر با کیفیت اصلی خود است.

اگر شما هم در شبکه اجتماعی گوگل پلاس عضو بوده‌اید و حساب کاربری شما عمومی بوده، اما دوست ندارید که اطلاعات شما در اینترنت آرشیو شود، بهتر است به سراغ این سرویس رفته و مطالب خود را حذف کرده و یا به حالت خصوصی درآورید.

البته ممکن است پست‌های عمومی شما تاکنون به این آرشیو منتقل شده باشند، اما جای نگرانی وجود ندارد، زیرا این وب‌سایت یک روال برای پیگیری درخواست حذف مطالب یا داده‌های شما در سایت خود راه‌اندازی کرده است. برای دسترسی به سایت آرشیو اینترنت به این لینک مراجعه کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید