ایجاد ۱۸۰۰۰ شغل مستقیم در مناطق محروم در سال ۹۸

    کد خبر :509940
مناطق محروم

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه تا به حال قرارداد ساخت ۱۶۰۰ مدرسه را منعقد کرده‌ایم و حدود ۱۲۰۰ مدرسه را به بهره‌برداری رسانده‌ایم که شامل ۶۴۰۰ کلاس درس در ۲۵۰۰ روستا می‌شود گفت: بیش از ۸۲۰ میلیارد تومان در این بخش سرمایه‌گذاری شده است.

سعید جعفری ، با اشاره به فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد برکت گفت: ما در حوزه عمرانی که شامل فعالیت‌های متنوعی از ساخت مدرسه و مسکن محرومین گرفته تا مراکز درمانی، بیمارستان و مساجد، آب‌رسانی و احداث پروژه‌های راه و پل می‌شود، کارهای قابل‌توجهی انجام می‌دهیم.

وی افزود: مدرسه‌سازی بیشترین فعالیت ما را در حوزه عمرانی به خودش اختصاص داده است و تا به حال قرارداد ساخت ۱۶۰۰ مدرسه را منعقد کرده‌ایم و حدود ۱۲۰۰ مدرسه را به بهره‌برداری رسانده‌ایم که شامل ۶۴۰۰ کلاس درس در ۲۵۰۰ روستا می‌شود. بیش از ۸۲۰ میلیارد تومان در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

جعفری ضمن اعلام اینکه مهم‌ترین برنامه سال آتی ما ایجاد ۱۸ هزار شغل مستقیم در مناطق محروم و روستایی است گفت: امیدواریم دهه پنجم انقلاب دهه رفع تمام محرومیت‌ها به معنای واقعی از کشور باشد که در نتیجه نگاه اصولی، هماهنگ و هم‌افزایی همه مجموعه‌های مسئول در حوزه محرومیت‌زدایی اتفاق می‌افتد.

وی همچنین به میزان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سه طرح و مدل اقتصادی بنگاه محور، اجتماع محور و تسهیلات محور بنیاد برکت پرداخت و گفت: در بخش بنگاه‌محور تاکنون ۶,۵۰۰ میلیارد تومان برای مشارکت در ۳۴۵ طرح توانمندسازی اقتصادی، سرمایه‌گذاری انجام شده و از ۲۱۵ طرح از این طرح‌ها خارج شده‌ایم.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: در راستای مدل اجتماع‌محور نیز از یک سال گذشته تاکنون ده هزار طرح اشتغال‌زایی به اجرا درآمده و میزان سرمایه‌گذاری در این بخش ۷۶۵ میلیارد تومان است و به ازای آن ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم.

جعفری اضافه کرد: در مدل تسهیلات‌محور نیز در سال جاری برای ۱۲۹ طرح ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و به ازای آن ۳۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید