ظریف: سفر رئیس جمهوری به عراق گره های زیادی را باز کرد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۶:۴۷
    کد خبر :509823
ظریف

وزیر امور خارجه ایران گفت: طی سفری که رئیس جمهور به عراق داشتند، گره‌های چند دهه ای در روابط ایران و عراق گشوده شده که لایروبی اروند رود و ویزای رایگان برای زوار از جمله این گره‌ها بود.

 محمدجواد ظریف صبح امروز در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به عراق سفر بسیار موفقی بود و هدف من از سفر به قم علاوه بر زیارت حرم حضرت معصومه(س)، ارائه گزارش دستاوردهای سفر رئیس جمهور به عراق و بیان دیگر مسائلی که در صحنه دیپلماسی وجود دارد خدمت مراجع عظام است.

او افزود: در سفری که رئیس جمهور به عراق داشتند، گره‌های چند دهه ای در روابط ایران و عراق گشوده شده که لایروبی اروند رود و ویزای رایگان برای زوار از جمله این گره‌ها بود، همچنین احداث خط آهن شلمچه به بصره از دیگر بحث های ما با طرف عراقی بود.

به گزارش شفقنا،وزیر امور خارجه گفت: بحث لایروبی اروند رود حدود ۳۱ سال است که معلق مانده و به لطف خدا و با تلاش های صورت گرفته این مشکل در دست پیگیری قرار گرفته است.

ظریف خاطرنشان کرد: در مورد لایحه fatf دو کنوانسیون در مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارد که از آن مجرا باید پیگیری شود و سفر ما به قم بیشتر ارائه گزارش پیرامون دستاوردهای سفر رئیس جمهور به عراق است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید