احتمال ممنوعیت اعتراضات جلیقه زردها در «شانزلیزه»

    کد خبر :509689
ممنوعیت اعتراضات جلیقه زردها

به دلیل آسیب های وارد شده به اماکن تاریخی در جریان اعتراضات جلیقه زردها در پاریس احتمال می رود «امانوئل ماکرون» برگزاری اعتراضات در شانزلیزه را ممنوع اعلام کند.

به گزارش بازتاب به نقل از یورو نیوز، به دنبال هجدهمین شنبه اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه و به‌ویژه در خیابان شانزلیزه پاریس که با آتش زدن و تخریب تعدادی از مغازه‌ها همراه بود، احتمال می‌رود که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه دستور ممنوعیت تظاهرات در این خیابان معروف را صادر کند.

ماکرون بعد از اعتراضات روز شنبه در واکنش به وضعیت خیابان شانزلیزه گفت: «دیگر تمام شد. این نوع از صحنه‌ها دیگر نباید اتفاق بیفتد، به‌ویژه در این خیابان» ماکرون وعده داده است که دولتش تصمیمات محکمی در این رابطه اتخاذ خواهد کرد.

ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه صبح امروز دوشنبه به کاخ الیزه رفت تا در جلسه‌ای با امانوئل ماکرون شرکت کند، جلسه‌ای که قرار است پیشنهادات نخست وزیر برای اتخاذ تدابیر امنیتی جدید در ارتباط با تظاهرات جلیقه زردها، با رئیس جمهوری در میان گذاشته شود.

نخست وزیر فرانسه دیروز یکشنبه از عدم کارایی و اختلال در تدابیر امنیتی پلیس در جریان اعتراضات روز شنبه سخن گفته و افزوده است وضعیتی که روز شنبه شاهدش بودیم دیگر نباید اتفاق بیفتد.

در این میان احزاب اپوزیسیون فرانسه از مواضع مختلف، دولت را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

برای مثال حزب راست جمهوریخواه فرانسه از تأخیر در تصویب قانون ضد خرابکاری انتقاد کرده است، این قانون دست دولت را برای دستگیری بی ضابطه افراد باز می‌گذارد.

جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسوی از حدود چهار ماه پیش و در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت از جمله افزایش قیمت سوخت و کاهش مالیات ثروتمندان آغاز شد و با گسترش مطالبات، اکنون آنها خواستار انجام همه پرسی برای تصمیمات مهم سیاسی و اقتصادی در فرانسه هستند و معتقدند که دموکراسی در شکل کنونی اش پاسخگوی مطالبات آنها نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید