به خیریه‌های مجوزدار کمک کنید

    کد خبر :509683
خیریه‌های مجوزدار

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: سازمان‌های مردم نهادی که کمک‌های مردمی را جمع آوری می‌کنند تحت عنوان خیریه‌ها هستند و اسامی خیریه‌هایی که مجوز دارند در پورتال وزارت کشور وجود دارد و افراد می توانند به سایت وزارت کشور مراجعه و این اسامی را استخراج کنند.

کمال اکبری  با بیان اینکه اولویت وزارت کشور برای سال‌آینده در حوزه مشارکت‌های اجتماعی، توسعه کیفی مشارکت های اجتماعی است، اظهار کرد: توسعه کیفی به مفهوم این است که سازمان‌های مردم نهاد و فعالان مشارکت‌های اجتماعی در حوزه‌هایشان توانمند شده و همچنین آموزش‌های لازم به آنها داده شود، از طرفی نظارت کیفی بر آنها صورت گیرد زیرا با افزایش نظارت کیفی بر سازمان‌های مردم نهاد اعتماد مردم هم به آنها بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد سامانه و نظام رتبه‌بندی سازمان‌های مردم نهاد از برنامه‌هایی است که برای سال آینده در نظر داریم تا از طریق رتبه بندی سازمان‌های مردم نهاد فعالیت هر کدام از این سازمان‌ها مشخص و دیده شود زیرا در حال حاضر رتبه بندی سازمان‌های مردم نهاد وجود ندارد و صرفاً گستره فعالیت آنها طبقه‌بندی می شود، البته نظارت و ارزیابی عملکرد و حسابرسی مالی بر آنها صورت می گیرد.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در ادامه به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در ایام عید اشاره کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد حمایتی برنامه‌ریزی کرده‌اند تا قبل از عید برای اقشار آسیب پذیر کمک ها و هدایایی را جمع آوری کنند. به ویژه برای افرادی که تحت پوشش سازمان‌های مردم نهاد حمایتی دولتی نیستند، با این اقدام می توانند به صورت گسترده در سطح کشور تا شب عید بخشی از جامعه را که نیاز به حمایت دارند، تحت پوشش قرار دهند. همچنین سازمان‌های فعال در حوزه‌های گردشگری و میراث نیز ایام نوروز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و هر سازمان در استان و شهر خود به صورت داوطلبانه به مسافران و گردشگران مراکز دیدنی را معرفی می‌کنند. از طرفی سازمان‌های مردم نهاد فعال در عرصه محیط زیست نیز در این ایام خصوصاً روزهای تعطیل به پاکسازی و حفظ طبیعت می پردازند.

اکبری در پاسخ به این سوال که مردم چگونه می‌توانند کمک‌های خود را برای عید به سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های فعال دراین عرصه برسانند و به آنها اعتماد کنند، گفت: سازمان های مردم نهادی که کمک های مردمی را جمع آوری می‌کنند تحت عنوان خیریه ها هستند. اسامی خیریه‌هایی که مجوز دارند در پورتال وزارت کشور وجود دارد و افراد می‌توانند به سایت وزارت کشور مراجعه و این اسامی را استخراج کنند. همچنین کسانی که می‌خواهند مبالغ زیادی را به خیریه‌ها و سمن‌ها کمک کنند بهتر است با مراجعه به این موسسات مجوز لازم را از آنها مطالبه کنند و ببینند که آیا آنها مجوز معتبر دارند یا خیر؟ زیرا این مهم ترین ملاک برای اعتماد به خیریه ها است.

وی ادامه داد: از طرفی اگر مردم می خواهند مبالغی واریز کنند به شماره حساب خیریه یا موسسه واریز کنند و شماره حساب فرد و یا مراکز متفرقه نباشد، زیرا بر شماره حساب‌هایی که به اسم خیریه‌ها است نظارت می‌شود و حسابرسی نیز صورت می‌گیرد و کمک‌ها در راستای اهداف و اساسنامه که دارند هزینه می‌شود و ما نیز بر آنها نظارت می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید