وزارت بهداشت مسئول نظارت بر اجرای استاندارد کالاهای سلامت‌ محور است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای نگهبان مقرر کردند: نظارت بر اجرای استانداردهای کالاهای سلامت ‌محور برعهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

نمایندگان در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی مواد اعاده شده از سوی شورای نگهبان درباره طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد را اصلاح کردند.
نمایندگان مجلس این متن که «نظارت بر اجرای استانداردهای کالاهای سلامت محور برعهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. مصادیق کالاهای سلامت محور و نحوه نظارت براساس سیاست های کلی سلامت (بندهای (6) و (1-7)) و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی (بند 24) توسط شورای عالی استاندارد تعیین می شود را به تبصره 1 ماده 7 این طرح الحاق کردند.
همچنین نمایندگان مجلس در تبصره 2 بند 1 ماده 7 سازمان ملی استاندارد ایران را به عنوان تنها مرجع رسمی اعطای نشان حَلال موظف کردند به منظور حصول اطمینان از انطباق استانداردهای حَلال با موازین فقه اسلامی و نظارت بر اجرای آن یک فقیه مجتهد متجزی صاحب نظر در مسائل حَلال به شورای نگهبان پیشنهاد و پس از تأیید فقهای شورای نگهبان با حکم رئیس سازمان برای چهار سال منصوب کند. این حکم برای دوره‌های بعدی قابل تمدید است.
براساس این اصلاحیه حکم این ماده نافی اختیارات و نظرات فقهای شورای نگهبان در اصل چهارم قانون اساسی نیست و در مورد ذبح و صید حَلال رعایت ماده 6 قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید مصوب 87/12/14 الزامی است.
نمایندگان مجلس همچنین مقرر کردند که مصوبات شورای عالی استاندارد با تأیید مسئولان ردیف‌ های یک تا 5 این ماده و مصوبات شورای استاندارد استانی فقط در چهارچوب این قانون و مصوبات شورای عالی استاندارد نافذ و اجرایی می ‌شود.
ببه گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس همچنین برای تامین نظر شورای نگهبان تبصره 1 ماده 20 ، ماده 21، ماده 28 و بند 8 ماده 36 را اصلاح عبارتی کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید