تولید بنزین به ۱۰۵ میلیون لیتر رسیده است

    کد خبر :509134
تولید بنزین

رئیس جمهور کشورمان گفت: آمریکاییها و دشمنان بدانند تولید بنزین ما به ۱۰۵ میلیون لیتر رسیده است.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در آیین بهره برداری از مراحل ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی، اظهار داشت: با وجود تحریم ها و توطئه دشمنان مسیر پیشرفت و تعالی خود را ادامه داده و ادامه خواهیم داد.

وی با تشکر از همه دست اندرکاران راه اندازی فازهای مختلف پارس جنوبی افزود: شرکت نفت، وزارت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه تلاش های گسترده ای برای به نتیجه رسیدن این پروژه ها انجام دادند که در اینجا باید از آنها تشکر کنم. این اقدام آنها به عنوان یک خدمت بزرگ به کشور و ملت بزرگ ایران است.

به گزارش مهر،روحانی با اشاره به طرح هایی که در چند هفته گذشته در سراسر کشور به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: در چند هفته گذشته چند طرح بزرگ به بهره برداری رسید که نماد پیوند مستحکم دولت و ملت شریف ایران و همسایگان است.

رئیس جمهور گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس و پالایشگاه بندرعباس که از لحاظ کیفیت تولید درجه بالایی دارند مایه افتخار همه ملت ماست. از ابتدای دولت یازدهم تا امروز تولید بنزین دو برابر شده است که این نشان دهنده تحرک، جدیت و ایثار همه ملت ایران به ویژه فعالان صنعت نفت است. ما از تولید ۵۲ میلیون لیتر در روز به ۱۰۱ میلیون لیتر رسیده ایم.

روحانی در ادامه تصریح کرد: دشمنان ما بدانند ما در پنج سال گذشته تولید بنزین را که از ابتدای تاریخ تا ابتدای دولت یازدهم ۵۲ میلیون لیتر بوده است به ۱۰۱ تا ۱۰۵ میلیون لیتر رسانده ایم. یعنی توان تولید ما دو برابر شده که این افتخار صنعت نفت و ملت ایران است. البته شاید برخی خوش شان نیاید بگوییم که این دستاورد دولت است. ما باید بگوییم دولت نماینده مردم است و کسی نیست. همه دولت و کارمندان آن خادمان مردم هستند و از طرف مردم این مسئولیت سنگین را بر عهده دارند و اگر افتخاری وجود دارد متعلق به مردم ایران است.

رئیس جمهور ایران ادامه داد: اینکه در پارس جنوبی از ۱۰ فاز امروز به ۲۵ فاز پالایشگاهی رسیده ایم کار عظیمی است. ما در ابتدای دولت تدبیر و امید در سال ۹۲، ۱۰ فاز داشتیم و در این مدت پنج ساله ۱۵ فاز افتتاح شده که کار بسیار بزرگی است. در فازهایی که امروز افتتاح شد ۱۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت تولید گاز در روز افزایش پیدا کرده است. این جدای از میعانات و دیگر محصولاتی است که در این پالایشگاه ها تولید می شود و نشان دهنده قدرت ملی کشورمان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید