راه‌اندازی پویش‌های عمومی به منظور کاهش تصادفات در ایام عید

    کد خبر :508887
کاهش تصادفات

معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در ایام عید و در حوزه‌های محیط زیست و میراث و گردشگری، بر افزایش فعالیت سازمان های مردم نهاد در راستا افزایش فرهنگ عمومی مردم در رانندگی و رعایت قوانین رانندگی به منظور کاهش تصادفات تاکید کرد.

کمال اکبری در نشست خبری که صبح امروز به منظور ارایه گزارش از عملکرد سازمان‌های مردم نهاد در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین محورهایی که در حوزه سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت های اجتماعی مورد توجه است مشارکت محوری کردن مباحث اجتماعی است، ما اگر بخواهیم به مباحث اجتماعی بپردازیم مهمترین عنصر و پایه و اساس آن حضور مردم به صورت داوطلبانه و فعالانه در عرصه‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: تلاش شده است که تحت عنوان توسعه کیفی، سازمان های مردم نهاد حمایت شوند تا بتواند اثرگذاری خود را در حوزه‌های اجتماعی به خوبی بر جای بگذارد .همچنین برنامه‌ای که برای سال آینده به صورت متمرکز در نظر داریم توسعه کیفی سازمان های مردم نهاد است، به این صورت که هم بر آموزش و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد تکیه کنیم و هم نظارت‌های دقیق و اساسی‌تر بر این سازمان ها داشته باشیم، زیرا نظارت کیفی بر سازمان‌ها می‌توانند اعتماد عمومی را به سازمان‌های مردم نهاد و موسسات بیشتر کند و این اعتماد عمومی می‌تواند کارکرد سازمان های مردم نهاد را نیز بیشتر کند.

معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در ادامه تصریح کرد بایستی سازمان‌های مردم نهاد در یک نظام منظم رتبه بندی شوند و این رتبه بندی می‌تواند کمک خوبی به سازمان‌های مردم‌نهاد فعال باشد. همچنین ما هم به سازمان های مردم نهاد تازه تاسیس و باقی سازمان‌ها در سطوح ملی استانی و شهرستانی کمک خواهیم کرد تا بتوانند به آن برنامه ریزی و هدفی که دارند برسند.

وی اظهار کرد: هیات‌های نظارت بر سازمانهای مردم نهاد در سطح ملی، استانی و شهرستانی شکل می گیرند و در حال فعالیت هستند. ما در سال جاری ۴۲ هیات ملی نظارت بر سازمانهای مردم نهاد برگزار کردیم که این هیات های برگزار شده به صورت هفتگی بود.

معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور اضافه کرد : در این ۴۲ هیات ۷۷۴ مصوبه هیات های ملی نظارت را داشتیم که در بخشی از آنها مربوط به بررسی و تصویب تقاضاهای واصله برای تاسیس و صدور پروانه فعالیت سازمان های مردم نهاد و بخشی نیز مربوط به بررسی گزارشات هیات های نظارت استان‌ها و شهرستان‌ها برای تفسیر و رویه سازی مقررات بوده است و همچنین بخشی از این مصوبات هم مربوط به نظارت بر حسن اجرای مقررات بوده که در چارچوب آن برخی سازمان های مردم نهاد مورد تشویق یا تذکر قرار گرفتند. البته تعدادی از آنها هم تعلیق یا لغو مجوز شدند که تعدادشان بسیار کم است.

اکبری در ادامه گفت: در استان‌ها و شهرستان‌ها براساس ابلاغیه، بایستی هیات‌های نظارت برگزار می شد که این امر اتفاق افتاده است و در حدود ۲۰۰۰ هیات نظارت استانی و شهرستانی ها در سال ۹۷ برگزار شد که در محدوده استان و شهرستان ها اقدامات خود را انجام دادند و ارتباط مستمری بین هیات مرکزی و آنها وجود دارد.

به گزارش ایسنا،وی به فعالیت سازمان های مردم نهاد در ایام عید اشاره کرد و گفت: در اواخرسال ۹۷ هستیم و سازمان‌های مردم نهاد آمادگی دارند که در ایام نوروزی به مردم در حوزه های مختلف کمک کنند براین اساس برخی از سازمان‌ها از قبل برنامه‌ریزی های لازم را انجام داده‌اند که برای برخی افراد نیازمند قبل از عید کمک‌هایی فراهم کنند که بسیاری از این سازمان‌ها فعالیت چشمگیری دارند. همچنین سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه میراث و گردشگری هم آمادگی این را دارند که بتوانند به گردشگران داخلی و خارجی مکان‌های مورد نظر را نشان دهند و داوطلبانه در کنار گردشگران باشند و برخی سازمان‌های دیگر هم که در حوزه محیط زیست فعال هستند آمادگی این را دارند که در کنار مردم در حفظ محیط زیست، کاشت درخت، حفاظت و سالم سازی و پاکسازی طبیعت را به صورت داوطلبانه انجام دهند.در این زمینه نیز پویش هایی ایجاد شده است.

وی در پایان گفت: در ایام عید ممکن است به دلیل افزایش سفرها، تصادفات و خسارات مربوط به تصادفات نیز بیشتر شود به همین منظور از سازمان‌های مردم نهاد فعال در این حوزه‌ها خواهش دارم به مردم برای افزایش صبر و حوصله در رانندگی در ترافیک و رعایت قوانین و مقررات رانندگی کمک کنند و پویش‌های عمومی نیز در این حوزه ها فعال شود، البته تعداد محدودی سازمان مردم نهاد در حوزه ترافیک شهری و بین شهری فعالیت می کنند اما تعدادشان کم است و بایستی بیشتر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید