مقایسه اندازه اقتصاد ایالت‌های آمریکا با کشورهای جهان

    کد خبر :508693
اقتصاد ایالت‌های آمریکا

آمریکا بزرگ‌ترین اقتصاد جهان با تولید ناخالص داخلی ۱۹ تریلیون دلاری در سال ۲۰۱۷ بوده است. در حال حاضر تنها رقیب آمریکا از نظر حجم تولید ناخالص داخلی کشور چین است.

آمریکا بزرگ‌ترین اقتصاد جهان با تولید ناخالص داخلی ۱۹ تریلیون دلاری در سال ۲۰۱۷ بوده است.

به گزارش بازتاب، به نقل از ویژوال کپیتالیست، در حال حاضر تنها رقیب آمریکا از نظر حجم تولید ناخالص داخلی کشور چین است با این حال مقایسه این ۲ دو کشور به دلیل فقدان اطلاعات جزئی از میزان تولیدات ناخالص داخلی استان‌های چین کار دشواری است.

از آنجایی که دفتر تحلیل اقتصادی وزارت بازرگانی آمریکا، آمارهای تولید ناخالص داخلی ایالت‌های آمریکا را به تفکیک اعلام می‌کند، مقایسه حجم اقتصاد ایالت‌های این کشور با دیگر کشورها ممکن است. لازم به ذکر است در این مقایسه، تولید ناخالص داخلی ایالت‌ها با استناد به آمارهای این دفتر و تولید ناخالص داخلی کشورها بر اساس گزارش‌های صندوق بین‌المللی پول و سال مقایسه نیز سال ۲۰۱۷ بوده است.

مقایسه بزرگ‌ترین اقتصادهای ایالتی با کشورها:

۱- کالیفرنیا: بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکا که در صورت مستقل بودن از آمریکا می‌توانست پنجمین اقتصاد بزرگ جهان باشد. حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل دو تریلیون و ۷۴۶ میلیارد و ۸۷۳ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریبا با اقتصاد انگلیس قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدودا دو تریلیون و ۶۲۴ میلیارد و ۵۲۹ میلیون دلار بوده است.

۲- تگزاس: حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل یک تریلیون و ۶۹۶ میلیارد و ۲۰۶ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریبا با اقتصاد کانادا قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدودا یک تریلیون و ۶۵۲ میلیارد و ۴۱۲ میلیون دلار بوده است.

۳- نیویورک: حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل یک تریلیون و ۵۴۷ میلیارد و ۱۱۶ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریبا با اقتصاد کره جنوبی قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدودا یک تریلیون و ۵۳۸ میلیارد و ۳۰ میلیون دلار بوده است.

۴- ایلینویز: حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل ۸۲۰ میلیارد و ۳۶۲ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریبا با اقتصاد هلند قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدودا ۸۲۵ میلیارد و ۷۴۵ میلیون دلار بوده است.

۵- پنسیلوانیا: حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل ۷۵۲ میلیارد و ۷۱ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریبا با اقتصاد عربستان قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدودا ۶۸۳ میلیارد و ۸۲۷ میلیون دلار بوده است.

مقایسه کوچک‌ترین اقتصادهای ایالتی با کشورها:

۱- ورمونت: حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل ۳۲ میلیارد و ۱۹۷ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریبا با اقتصاد لیبی قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدودا ۳۲ میلیارد و ۱۹۷ میلیون دلار بوده است.

۲- وایومینگ: حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل ۴۰ میلیارد و ۲۸۶ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریبا با اقتصاد تونس قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدودا ۴۰ میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار بوده است.

۳- مونتانا: حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل ۴۸ میلیارد و ۹۸ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریبا با اقتصاد ازبکستان قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدودا ۴۷ میلیارد و ۸۸۳ میلیون دلار بوده است.

۴- داکوتای جنوبی: حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل ۴۹ میلیارد و ۹۲۸ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریبا با اقتصاد اسلوونی قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدودا ۴۸ میلیارد و ۸۶۸ میلیون دلار بوده است.

۵– آلاسکا: حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل ۵۲ میلیارد و ۷۸۹ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریبا با اقتصاد تانزانیا قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدودا ۵۱ میلیارد و ۷۲۵ میلیون دلار بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید