احمدی نژاد و سیاست‌های آن هیچ جایگاهی بین اصلاح‌طلبان ندارد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ۸:۲۷
    کد خبر :508637
احمدی نژاد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصلاح طلبان به طور طبیعی از هر کسی که به دنبال تقابل است، استقبال نمی کنند.

«سید محمدجواد ابطحی»، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو بابرنا گفت: ادبیاتی که آقای احمدی‌نژاد انتخاب کرده ادبیات درستی نیست و باعث شده اظهارات و حرف های وی مخالفت با رهبری تعبیر شود.

وی مدعی شد: اصلاح‌طلبان بعد از جریان 11 روز خانه‌نشینی گفتند فتنه موسوی را ول کنید؛ بچسبید به فتنه احمدی‌نژاد چون از اساس اصلاح‌طلبان دوست دارند کسی مقابل رهبری بایستد!

«علی تاجرنیا»، فعال سیاسی اطلاح طلب، در این خصوص بیان کرد: آقای ابطحی نتیجه گیری و استدلالشان از فضای عمومی اصلاح طلبان دقیق نیست و به هیچ عنوان مسئله اصلاح طلبان، تقابل با رهبری نیست. اصلاح طلبان به طور طبیعی از هر کسی که به دنبال تقابل است، استقبال نمی کنند. در حقیقت اصلاح طلبان به برخی رفتارها و عملکرد نهادهایی که مستقیما تحت نظر رهبری هستند انتقاد جدی وارد می کنند و از رهبری انتظار دارند در جایگاه بالا و فراتر از جریان های سیاسی، نگاه همه شمول به همه جریانات سیاسی داشته باشند. این مسئله می‌تواند در یک حوزه انتقادی تعریف شود نه در حوزه تقابل.

او در خصوص رویکردها و سیاست های احمدی نژاد بیان کرد: رویکر انتقادی احمدی نژاد با رویکرد اصلاح طلبان کاملا متفاوت است. اصلاح طلبان در دهه گذشته تجربه ای در عملکرد خودشان دارند و آن هم مجلس ششم و دولت اقای خاتمی است جایی که به شدت از حقوق مخالفین خود دفاع کردند چه کسانی که در جبهه اصولگرا قرار داشتند و چه کسانی که در جناح دگر اندیشی در نظام جمهوری اسلامی فعال بودند. انتخابات دوره دوم شوراها نماد عملکرد اصلاح طلبان در جهت به رسمیت شناخته شدن همه دیدگاه های سیاسی در کشور ولو منتقدان است.

تاجرنیا گفت: احمدی نژاد در بیان انتقادهای خود صادقانه برخورد نمی کند اگر به عملکرد ایشان در دوره مسئولیتش نگاهی بیندازیم، شاهد محدود کردن نیروهای سیاسی، عدم تمکین به خواست و نظر مردم و هم چنین عدم تمکین به مجلس و بی قانونی ها و رفتار تقابلی با نهادهای عالی نظام بودیم. همه اینها نشان می دهد که نگاه ایشان یک نگاه مبتنی بر جلب نظر مردم و توده هاست و احمدی نژاد باوری به آنچه که به عنوان دموکراسی و آزادی و به رسمیت شناختن حقوق مخالفین است، ندارد؛ نمونه آن را در عملکرد اندیشه و تعطیلی مطبوعات و محدود کرن احزاب مشاهده کردیم.

فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان بیان کرد: احمدی نژاد و سیاست های آن هیچ جایگاهی بین اصلاح طلبان ندارد. آنهایی که فکر می کنند رفتارهای احمدی نژاد از منظر اصلاح طلبی است یا فکر می کنند که هم راستای با اصلاح طلبی است، معلوم می شود که هویت اصلاح طلبی را هنوز نشناختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید