روسیه: با وجود تحریم‌های آمریکا، ایران به‌طور کامل توافق هسته‌ای را اجرا می‌کند

    کد خبر :508287

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به ادامه تلاش‌های آمریکا برای برهم‌زدن توافقنامه هسته‌ای تأکید کرد که اعضای کمیسیون مشترک برجام از تمامی امکانات خود برای مقابله با تحریم‌های واشنگتن و ممانعت از شکست طرح‌های مورد توافق استفاده خواهند کرد.

ماریا زاخارووا” سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که ایران به‌طور پیگیرانه تمامی تعهدات خود در چارچوب توافقنامه هسته‌ای، از جمله در زمینه فعالیت تأسیسات هسته‌ای در “فردو” و “اراک” را به‌طور کامل اجرا می‌کند و این مسئله به‌طور مرتب از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تأیید قرار گرفته است، در حالی که آمریکا تلاش می‌کند تا مانع از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شود.

به‌گفته زاخارووا، تمامی فعالیت‌های هسته‌ای در ایران تحت کنترل دائم بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داشته و کاملاً شفاف است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «بهانه نگرانی‌ها و اقدامات مخرب طرف آمریکایی در این جهت‌گیری است تا مانع از تحقق توافقنامه هسته‌ای پس از آنکه خود از این توافقنامه خارج شده، گردد و به همین دلیل از لحاظ دیپلماتیکیدر انزوا قرار گرفته است.

زاخارووا تأکید کرد که کشورهای شرکت‌کننده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به‌طور مصمم با تلاش‌های آمریکا برای برهم‌زدن این توافقنامه مهم بین‌المللی مقابله می‌کنند.

وی گفت: «اعضای کمیسیون مشترک برجام از تمامی امکانات خود استفاده می‌کنند تا با اقدامات تحریمی از جانب آمریکا مقابله کرده و اجازه ندهند تا طرح‌های مورد توافق طرفین که بخش جدانشدنی از برجام هستند، شکست بخورند».

این دیپلمات روس ابراز امیدواری کرد که اقدامات در نظر گرفته‌شده در جهت مقابله با تحریم‌های آمریکا، از جمله مکانیسم «اینستکس»، کانال مالی ویژه برای ادامه مبادلات بازرگانی با ایران، به‌زودی به‌کار افتاده و برای حمایت از توافقنامه هسته‌ای مورد استفاده قرار بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید