مشکلات اقتصادی رابا توان داخل حل کنیم

  • سیاسی
  • جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۰۴
    کد خبر :507893
مشکلات اقتصادی

امام جمعه موقت تهران گفت: دنیا قبول دارد که ایران آمریکا را در عراق و سوریه زمین زده است.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: از اینکه ملت ما ۲۲ بهمن آنچنان به خیابان‌ها آمدند و دشمن و تبلیغاتش را از بین بردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: ریشه راهپیمایی مردم در ۲۲ بهمن به سوره والعصر برمی‌گردد، یعنی قسم به زمان و قسم به عصر پیامبر (ص) و مخصوصاً قسم به عصر امام زمان (عج). راهپیمایی ۲۲ بهمن که محصول امام و شهدای ماست، جلوه‌ای از جلوات پیامبر (ص) و حضرت مهدی (عج) است. این نور در همه دلهاست اما دشمن نمی‌تواند این نور را ببیند چراکه در ظلمت به سر می‌برد.

به گزارش مهر، امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: جمهوری اسلامی، ملت ایران و اسلام، گلوی آمریکا و رئیس‌جمهور نالایقش را با تمام قدرتی که از خود نشان می‌دهد گرفته و به دیوار فشار داده است. دنیا قبول دارد که ایران آمریکا را در عراق و سوریه زمین زده است.

امامی کاشانی با اشاره به دیداری که اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب داشتند، اظهار کرد: از جمله فرمایشات رهبر انقلاب در این دیدار این بود که دشمن مشغول است و تمام قدرت و فشار حداکثری خود را علیه ایران برقرار کرده است و ما هم باید در مقابل امکانات حداکثری علیه دشمن را فراهم کنیم.

وی افزود: مشکلات اقتصادی باید در داخل کشور حل شود یعنی باید در داخل کشور به تولید اهمیت بدهیم و مراقب باشیم عده‌ای دزدی، احتکار و گرانفروشی نکنند و غذای مردم را نبرند. انسان تعجب می‌کند که عجب چشم‌های نابینایی در این کشور وجود دارد. من به تمام مفسدان و کسانی که مشکلات اقتصادی را بوجود می‌آورند می‌گویم که خداوند بالاخره خسارت این فساد را یا به خودت خواهد زد یا به فرزندان و نسلتان خواهد زد. این پول جمع کردن‌ها جز نابودی برای انسانی چیزی دیگر ندارد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر مدیریت و نظارت دقیق در کشور، تصریح کرد: وقتی قرار است دشمن از امکانات حداکثری استفاده کند و با تحریم‌ها بر ایران فشار بیاورد ما هم باید از امکانات حداکثری خود استفاده کنیم. یعنی ما هم باید درست فکر کنیم و راه‌های صحیح را انتخاب کنیم.

امامی کاشانی گفت: ما وظیفه داریم که همه را به حق توصیه کنیم و به عده‌ای بگوییم که فساد نکنید و رشوه نگیرید. چه شده که این وظیفه انجام نمی‌شود؟ چرا اشکالات و گرفتاری‌های خودمان را نمی‌بینیم؟ باید تصمیم بر مدیریت درست و وجدان کار بگیریم نه اینکه روزمان را بی فایده بگذرانیم.

وی ادامه داد: چرا عده‌ای آنقدر قاچاق انجام می‌دهند و مردم را تحت فشار گذاشته‌اند؟ نباید در این مسائل بگوییم به ما ارتباطی ندارد، باید به کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند توصیه به حق کنیم. خدا می‌گوید اگر تواصی به حق و صبر داشته باشید پیروزید. باید در عین حل مشکلات، در برابر آنها مقاومت داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران با محکومیت حمله تروریستی امروز به دو مسجد در نیوزلند، گفت: در این حادثه دهها نفر شهید و مجروح شدند. این حمله به نماز جمعه یعنی حمله به پایگاه حرکت امت اسلام. باید به نماز جمعه اهمیت بدهیم و دشمن را بشناسیم و بدانیم که دشمن ذلیل است و ما باید به وظیفه‌مان عمل کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید