کاش 12 تا 15 درجه ای دما در نیمه شمالی کشور در هفته آینده

    کد خبر :507671
سازمان هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش 12 تا 15 درجه ای دما در نیمه شمالی ایران از روز یکشنبه خبر داد.

احد وظیفه  با بیان اینکه امروز (جمعه) غالب مناطق کشور به جز بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور تحت تأثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد، گفت: از بعدازظهر از فعالیت این سامانه از سمت غرب کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه شنبه سامانه بارشی در شمال شرق فعال بوده و به تدریج از کشور خارج می‌شود، اظهار کرد: همچنین اواسط روز شنبه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد. روز یکشنبه سامانه بارشی تمام کشور را فرا خواهد گرفت و در جنوب غرب و جنوب کشور از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش در نقاط مرتفع و سردسیر به شکل برف خواهد بود، تصریح کرد: جمعه نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس مواج است.

به گفته وظیفه طی روزهای آینده نوسانات محسوسی در نیمه شمالی رخ خواهد داد، به طوریکه جمعه کاهش دمای ۵ تا ۸ درجه‌ای، یکشنبه افزایش دمای ۶ تا ١٠ درجه‌ای و بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه کاهش ۱۲ تا ۱۵ درجه‌ای برای نوار شمال کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: هوای تهران امروز ابری تا نیمه ابری همراه با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید و با بیشینه دمای ۱۴ و کمینه دمای ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود. هوای تهران برای فردا نیز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید