نگرانی برای ایمنی مسافران خط ۷ وجود ندارد

    کد خبر :507478
ایمنی مسافران خط ۷

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در خصوص بهره برداری از خط هفت مترو و واکنش هایی که در خصوص تکمیل نبودن این خط ایجاد شده توضیح داد.

علی امام مدیرعامل شرکت مترو در گفت و گو بامهر، در خصوص کامل نبودن هواکش‌های میانی خط هفت گفت: بحث ایمنی مسافران از مهمترین موضوعاتی است که ما در جریان بهره برداری ایستگاه‌ها مدنظر قرار می‌دهیم و سامانه‌های متعددی قبل از بهره برداری رسمی در جهت بحث ایمنی مورد بهره برداری قرار می‌گیرند و پس از تأیید زمان بهره برداری رسمی ایستگاه‌ها اعلام می‌شود یکی از آن سامانه‌ها سیگنالینگ است و سامانه دیگر سامانه اطفای حریق است که اگر حادثه‌ای در مترو اتفاق افتاد و آتش سوزی رخ داد چگونه مردم به سرعت از محل آتش سوزی تخلیه و با استفاده از سیستم‌های تهویه و هوارسان دود از ایستگاه‌ها تخلیه شود.

وی با تاکید بر اینکه در ایستگاه‌های مورد بهره برداری سیستم‌های هوارسان که وظیفه هواکشی و هوادهی را دارند ایجاد شده است گفت: آنچه در زمان حریق مورد توجه است سناریوهایی است که طراحان ایستگاه برای زمان بحرانی پیش بینی کرده اند که این هواسازها در حال حاضر در بخش خروج هوا و دمیدن هوا برای تازگی هوای ایستگاه‌ها راه اندازی شده اند.

امام تاکید کرد: در سایر کلان شهرهای دیگر که خطوط مترو در آن فعال است و حتی مترو سایر کشورها چند سالی است موضوع هواکش‌ها حذف شده است زیرا هم هزینه تملک زمین وجود دارد و هم بحث برق رسانی و جت فن‌ها و سیستم‌های هوارسانی می‌توانند وظیفه مکش و دمیدن هوا را انجام دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که طولانی بودن خط هفت سبب نمی‌شود وجود هواکش‌های میانی برای زمان‌های بحرانی لازم باشد، گفت: بهره برداری در مترو از قدیم به صورت فاز به فاز انجام می گرفته و همچنان خط هفت مترو در حال تکمیل است به این مفهوم نیست که ایستگاه‌های مورد بهره برداری ایمنی ندارند و جان مردم در خطر است. می‌توان سناریوهای متفاوتی برای حفظ ایمنی جان مسافر طراحی کرد که ممکن است برخی دلسوزان از این سناریوهای جایگزین اطلاعی نداشته باشند. در حال حاضر برای بهره برداری از این بخش خط هفت نیازی به هواکش‌های میان تونلی نیست اما پس از کاهش سرفاصله‌ها این سیستم نیز تکمیل می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که شنیده شده برای خط هفت هواکش میان تونلی طراحی نشده گفت: طراحی این خط مربوط به گذشته است و ده سال است که احداث این خط آغاز شده، در ۱۷ نقطه از این خط هواکش میان تونلی طراحی شده که تعداد کمی از این نقاط به دلیل داشتن معارض و یا کمبود نقدینگی زمین هایش را نتوانسته ایم تملک کنیم ،اما بیشتر این زمین ها تملک شده است و برخی از هواکش ها در حال بهره برداری است و در آینده به تدریج هواکش‌های میان تونلی باقی مانده خط هفت تکمیل می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید