انتقاد جهانگیری از روند کند صادرات صنعتی

    کد خبر :50742

 

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که دولت سه هدف را در تعامل با دنیا دنبال می کند، گفت: دولت یازدهم تلاش کرد تعامل با جهان آسان شود و تا حد زیادی این توفیق کسب شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اسحاق جهانگیری روز شنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن که در سال اجلاس سران برگزار شد، افزود: با اجرای برجام گام های اول را برداشتیم و توانستیم ایران هراسی را به ایران دوستی تبدیل کنیم و فرصت های سرمایه گذاری را به دنیا بشناسانیم.

وی ادامه داد: ما سه هدف را در تعامل با دنیا دنبال می کنیم که اولین آن توسعه بازار است چرا که این کشور هشتاد میلیونی برای اینکه مسئله اشتغال و بیکاری را حل کند باید بازاری غیر از ایران را هدف قرار دهد و ما مطمئن هستیم بخش خصوصی قادر است کالاهایی تولید کند که قابل عرضه به کشورهای دیگر باشد و می تواند با کالاهای خارجی رقابت کند.

معاون اول رئیس جمهوری دومین هدف را سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری خارجی اولویت اول ما است و فاینانس و اخذ وام های خارجی در این راستا تعریف می شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: شرکت های بزرگی علاقه مند هستند که در ایران فعالیت کنند و در زمانی که عده ای کم تجربه در دنیا هیاهوی جنگ و تحریم ها را به پا کردند، فعالیت شرکتی مثل توتال و امضای قرارداد با ایران به معنای این است که آنقدر فرصت در این کشور وجود دارد که حتی شرکت های بزرگی در این سطح ریسک پذیری می کنند که با ایران کار کنند.

وی ادامه داد: بعضی این قراردادها را یک نقطه منفی دانسته اند در حالی یک سال و نیم است که روی این قراردادها کار شده و دهها جلسه برگزار شده است که اگر اشکالی واقعی در آن مطرح شود آن را برطرف کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری یادآور شد: اولین قرارداد بسته شد و هنر ما در این قراردادها باید این باشد که از تمام ظرفیت های قرارداد برای ساخت کشور استفاده کنیم.

جهانگیری همچنین گفت: ما از دنیا فناوری های پیشرفته می خواهیم و فناوری با دنیا این گونه تعریف می شود که بتوانیم فناوری های مورد نیاز خود را از دیگر کشورها تهیه کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید