آمریکا در نظر دارد صادرات نفت ایران را به زیر ۱میلیون بشکه برساند

    کد خبر :507405
آمریکا

دو منبع آگاه خبر دادند ایالات متحده در نظر دارد از ماه می، با کاهش ۲۰ درصدی صادرات نفت ایران، میزان آن را به زیر ۱ میلیون بشکه در روز برساند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، دو منبع آگاه خبر دادند ایالات متحده در نظر دارد از ماه می، با کاهش ۲۰ درصدی صادرات نفت ایران، میزان آن را به زیر ۱ میلیون بشکه در روز برساند.

رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، در نظر دارد نهایتاً صادرات نفت ایران را کاملاً متوقف کند تا درآمد اصلی تهران را از دست آن خارج کند.

به احتمال زیاد آمریکا معافیت از تحریم‌های خود را برای اغلب کشورهایی که خریدار نفت ایران هستند، شامل بزرگترین خریداران آن، چین و هند، تمدید خواهد کرد. البته تمدید این معافیت‌ها به شرط این خواهد بود که کل صادرات ایران به صورت تجمعی از ۱ میلیون بشکه در روز کمتر شود. این میزان ۲۵۰ هزار بشکه در روز کمتر از مقدار صادرات کنونی ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز ایران است.

یکی از منابع گفت: هدف ما در حال حاضر این است که تولید نفت ایران را به زیر ۱ میلیون بشکه در روز کاهش دهیم. این منبع آگاه اضافه کرد: دولت ترامپ نگران است با فشار آوردن برای قطع کامل صادرات ایران، باعث جهش قیمت نفت در جهان شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید