با شرایط فعلی نمی‌توان انتظار تدوین کار شایسته را داشت

    کد خبر :50735

 

یک کارشناس بازار کار معتقد است تا وقتی که با مشکل بیکاری، آمار بالای فارغ التحصیلان، کودکان کار، نبود امنیت شغلی و عدم تعادل بازار کار مواجه هستیم، نمی‌توانیم انتظار تدوین کار شایسته را داشته باشیم.

علی اکبر لبافی‌ اظهار کرد: به عنوان عضو سازمان بین المللی کار باید یکسری از توصیه‌نامه‌ها و مقاوله‌نامه‌های سازمان را رعایت کنیم و نسبت به اجرای آن متعهد باشیم که سند کار شایسته از جمله آنها است.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، وی در پاسخ به این پرسش که چرا سند کار شایسته تاکنون در کشور تدوین و عملیاتی نشده است؟ گفت: این کار را زمانی می‌توانیم انجام بدهیم که تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار باشد و شرایطی که لازم است داشته باشیم، وقتی بازار کار متعادل نیست و در وضع نابسامان بیکاری هستیم نمی‌توانیم سند کار شایسته را انتظار داشته باشیم.

لبافی وجود قراردادهای موقت کار، برخی تسویه حسابهای ناعادلانه، کودکان کار و نبود امنیت شغلی را از مهمترین عوامل بیکاری در کشور دانست و گفت: تا وقتی این عوامل ساماندهی نشود تدوین کار شایسته دردی دوا نمی‌کند.

این کارشناس عالی بازار کار ادامه داد: اگر درصدد ساماندهی کودکان کار هستیم، باید برایشان درآمد ایجاد کنیم و درآمد، منابع می‌خواهد لذا باید مشکلاتی که اکنون در خصوص نرخ بیکاری و بازار کار داریم را نداشته باشیم تا بتوانیم این سند را تنظیم کنیم.

وی با اشاره به فلسفه ادغام وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ادغام با این هدف صورت گرفت که حوزه کار تنظیم روابط کار کند، تعاون ایجاد شغل کند و از همسویی این دو بخش رفاه اجتماعی به وجود آید ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

لبافی گفت: برخی وزارتخانه‌ها مثل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عریض و طویل است و ۱۳ دستگاه زیرمجموعه دارد که هر کدام به اندازه وزن یک وزارتخانه است. چنین وزارتخانه‌ای فردی جوان و فعال می‌خواهد که از ۲۴ ساعت بتواند ۲۰ ساعت بدود و دانش و حوصله هر سه حوزه را یکجا داشته باشد. داشتن سابقه بالای اجرایی یا مدیریتی هم به تنهایی تنهایی ملاک نیست، باید از بهزیستی، تعاونی، شستا و … اطلاع داشته باشد تا بتواند از عهده اداره این وزارتخانه و بالانس کردن این سه حوزه بربیاید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید