کاراته می تواند در المپیک ۲۰۲۰ مدال کسب کند

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۵۶
    کد خبر :507306
کاراته

معاون توسعه ورزش قهرمانی گفت: کاراته ایران پتانسیل بالایی دارد و می تواند به رشته های مدال آور ما در بازیهای المپیک اضافه شود.

بعد از پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته که با رأی اعضا به ریاست سید حسن طباطبایی خاتمه یافت، محمدرضا داورزنی در جمع خبرنگاران گفت: کاراته با توجه به قانون منع استفاده از بازنشستگان ۳ ماهی با سرپرستی اداره می‌شد و فرجی مجبور به کناره گیری شد و در نهایت شاهد برگزاری مجمع خوبی بودیم که تعداد زیادی از علاقمندان ثبت نام کرده بودند و برنامه‌های خود را ارائه کردند.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: رقابت خوبی بود به هر ترتیب رقابت انتخاباتی امروز تمام شد و از امروز طباطبایی برای ۴ سال رئیس فدراسیون خواهد بود. با توجه به حضور کاراته در المپیک ۲۰۲۰ انتظار زیادی از این رشته وجود دارد و امیدواریم سبد مدالی ایران را رنگین‌تر و پربارتر کند. طباطبایی و همکارانش برنامه‌های خود را به خوبی پیگیری کنند و مشکلی نداشته باشند.

رئیس مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته ادامه داد: یکی از مشکلاتی که این رشته در فدراسیون باید فکری به حال آن کنند سر برآوردن سبک‌های متعدد در این رشته است. یکی از جدی ترین بحث‌های ما در کاراته جلوگیری از رشد قارچ گونه سبک‌ها در کشور است و تقریباً به یک تجارت برای برخی افراد تبدیل شده و می‌روند برای خودشان نمایندگی می‌گیرند و بعد شروع به دادن کمربند و گواهی می‌کنند. مثلاً می‌بینیم ۱۰۰ نفر می‌خواهند به یک مسابقه خارجی بروند که از بچه ۱۲ ساله تا فرد ۴۰ ساله در میان آنها است و پول را هم باید پرداخت کنند. وقتی هم جلوی آن را می‌گیریم پدر و مادر این ورزشکاران تماس می‌گیرند ما فرش زیر پایمان را فروختیم تا هزینه سفر پسرمان را به مسابقات جهانی بدهیم.

وی ادامه داد: از ظرفیت‌های امکاناتی و مالی در کاراته باید استفاده شود و دغدغه‌های ورزشکاران و ملی پوشان برطرف گردد. با توجه به جایگاه کاراته می‌طلبد ساخت کمپ تمرینی کاراته که محل آن در ورزشگاه آزادی است مورد پیگیری قرار گیرد تا فدراسیون نیز در آنجا مستقر شود و خانه کاراته سریع‌تر ایجاد شود.

داورزنی در خصوص مشکلات مالی کاراته در سال منتهی به المپیک هم گفت: دوستان فقط به کمک‌های کمیته المپیک و وزارت برای تأمین منابع مالی بسنده نکنند که اگر چنین باشد، قطعاً به مشکل می‌خورند و باید برای تأمین منابع مالی با جدیت گام بردارند. امیدوارم با هم افزایی و همدلی بیشتر در میان جامعه کاراته شاهد رشد و موفقیت هر چه بیشتر این رشته باشیم و استان‌ها نیز مورد توجه جدی قرار گیرند. کلیه برنامه‌هایی که طباطبایی می‌خواهد اجرا کند باید به تأیید مجمع برسد و با نظارت مجمع باشد. همدلی و انسجام خیلی در کسب موفقیت کاراته اثرگذار خواهد بود و امیدوارم هیچ اردو و اعزامی در کاراته لغو نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید