شیشه دوجداره رفلکس سبز با فناوری نانو تولید شد

    کد خبر :507276
شیشه دوجداره رفلکس سبز

محققان کشور موفق به تولید شیشه های دو جداره رفلکس سبز با فناوری نانو شدند.

بررسی محصولات نانو و ارائه تاییدیه نانو مقیاس به آنها از جمله فعالیت‌های مهم ستاد توسعه فناوری نانو از ۴ سال گذشته بوده است. در واقع بررسی مواد و محصولات تولید و عرضه‌شده در حوزه فناوری نانو، سبب شفافیت بازار محصولات نانو شده و به ارتقای کیفی این محصولات و افزایش اعتماد مصرف کنندگان کمک می‌کند.

یکی از این محصولات که توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده، شیشه دوجداره رفلکس سبز نانوساختار است.

استفاده از شیشه در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی در دهه‌های اخیر بسیار مورد توجه طراحان و معماران قرارگرفته است. شیشه می‌تواند علاوه بر تأمین کردن نور محیط، باعث ارتباط بصری داخل ساختمان با محیط بیرونی خود شود و به همین دلیل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش مهر، با داشتن شناخت صحیح از نور و انتخاب شیشه مناسب می‌توان تأثیر قابل توجهی بر زیبایی فضا، آرامش ساکنین و هزینه‌های سرمایش و گرمایشی ساختمان داشت.

با انتخاب نوع مناسبی از انواع شیشه می‌توان جریان نور و ورود و خروج انرژی از ساختمان را کنترل کرد. یکی از انواع شیشه که با هدف فراهم آوردن محیطی دلپذیر با نور کنترل شده در ساختمان طراحی و تولید شده شیشه رفلکس است.

شیشه‌های رفلکس با استفاده از فناوری نانو و پوشش‌دهی مواد فلزی و اکسیدهای فلزی در ضخامت‌های نانومتری روی یک طرف شیشه معمولی تولید می‌شوند.

این شیشه‌ها به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند محیط داخلی خانه را از بیرون همانند یک پرده مخفی کند اما افراد داخل خانه به راحتی می‌توانند محیط بیرون را مشاهده کنند.

از دیگر ویژگی‌های مثبت شیشه رفلکس، کاستن میزان گرمای ورودی به فضای داخلی ساختمان‌ها در تابستان به‌وسیله بازتاب اشعه خورشید است. در نتیجه این ویژگی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های احداث، راه‌اندازی و نگهداری سیستم‌های تهویه و خنک‌سازی محیط خواهد شد.

شیشه‌های رفلکس در رنگ‌های گوناگونی در بازار شیشه عرضه می‌شود که از رنگ‌های پراستفاده و محبوب آن می‌توان به دودی، نقره‌ای، آبی، سبز، صورتی و برنز اشاره کرد.

این شیشه‌ها محصولی نانویی بوده که مورد تأیید ستاد توسعه فناوری نانو است و تاییدیه نانو مقیاس دریافت کرده است. این محصول اکنون در بازار موجود است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید