سفیر روسیه: پنتاگون به‌خوبی خطر بروز یک جنگ هسته‌ای را درک می‌کند

    کد خبر :507153
سفیر روسیه

سفیر روسیه در آمریکا گفت، واشنگتن مدت‌ها پیش تصمیم خود درباره پیمان نابودی موشک‌ها را گرفته و بعد انگشت اتهام به سمت مسکو دراز کرده و قطعاً در اینباره سازش نمی‌کند، البته هنوز فرصت کمی برای حفظ پیمان «استارت-۳» باقی است.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری «تاس»، ” آناتولی آنتونوف” سفیر روسیه در آمریکا معتقد است که واشنگتن بعید است حاضر به سازش درباره پیمان مربوط به نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط شود.

وی شب گذشته در یک برنامه زنده تلویزیونی از شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: «تمامی تصمیمات درباره پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط حتی قبل از اعلام خروج آمریکا از این توافقنامه گرفته شده است. بسیاری از مقامات بلندپایه نظامی آمریکایی پیش از این به این نتیجه رسیده بودند که این نوع موشک‌ها برای بازدارندگی چین بسیار ضروری هستند. بعد از آن در واشنگتن این نظریه را ساخته و پرداخته کرده و انگشت اتهام خود را به سمت مسکو دراز کردند که گویا موشک‌های منع شده در چارچوب این پیمان نزد روسیه وجود دارد. به همین دلیل، به عقیده من، آمریکایی‌ها هرگز درباره این مسئله سازش نخواهند کرد.»

آنتونوف با اشاره به اینکه برخورد زورمدارانه طرف آمریکایی با روسیه و استفاده از زبان تهدید و تعیین ضرب الاجل بسیار نگران کننده است، تاکید کرد: «مسکو و واشنگتن بعنوان دو قدرت هسته‌ای جهان و عضو دائم شورای امنیت و مسئولیت سنگینی در برابر اقدامات بین‌المللی مربوط به تامین امنیت جهان بر عهده دارد. ولی زمان برقراری تماس‌ها در این رابطه زمان مدت‌هاست که گذشته است.»

این دیپلمات بلندپایه همچنین اعلام کرد که امکان تمدید پیمان مربوط به ادامه کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی تهاجمی معروف به «استارت-3» همچنان باقی است، هرچند زمان برای چنین اقدامی بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه لازم است تا مذاکرات بسیار جدی بر سر میز مذاکره و بدون حضور رسانه‌های گروهی انجام شود، ابراز امیدواری کرد که مشاورین “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا استدلال‌های لازم برای حفظ این پیمان راهبردی مهم را برای او انجام دهند.

سفیر روسیه در عین حال تأکید کرد که مقامات پنتاگون به خوبی خطر امکان درگیری نظامی احتمالی با روسیه را درک می‌کنند و هیچ توهمی در این باره ندارند که کشوری بتواند در چنین مناقشه‌ای به پیروزی برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید