سرپرست فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

تشریح علت تمایل قاچاقچیان برای قاچاق دام از کشور

    کد خبر :507062
قاچاق ‌دام

سرپرست فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: قاچاق احشام در دو ماهه گذشته در مرزهای آذربایجان‌غربی به صفر رسید.

سرهنگ فردین پیری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: میزان کشفیات احشام در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک هزار و 421 درصد افزایش داشته که با کنترل های انجام شده میزان قاچاق احشام در دو ماهه گذشته در مرزهای آذربایجان‌غربی به صفر رسیده است.

وی، قاچاق را تنها یکی از علل افزایش قیمت گوشت عنوان کرد و گفت: تفاوت قیمت گوشت در ایران و کشورهای همسایه از علل اصلی تمایل قاچاقچیان برای قاچاق دام از کشور است.

سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال با تلاشهای نیروهای مرزبانی و مسدود کردن خلاءهای موجود در مرزها میزان کشفیات 21 درصد کاهش یافته که نشان از کنترل مستمر و منظم از مرزهای استان است.

سرهنگ پیری از کاهش کشف 45 درصدی اجناس دخانی در استان خبر داد و افزود: در سالجاری شاهد افزایش کشف 71 درصدی کیف و کفش و کاهش 92 درصدی لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در مرزهای استان بودیم.

به گزارش ایسنا، سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در 11 ماهه امسال کشف مواد مخدر سنتی 11 درصد کاهش داشته است اظهار کرد: در این مدت تریاک 71 درصد افزایش، هروئین 42 درصد کاهش، حشیش یک هزار و 414 درصد افزایش، گراس 21 درصد کاهش، مرفین 48 درصد کاهش و شیشه 99 درصد کاهش کشف داشته و در مجموع شاهد کاهش 10 درصدی کشف مواد مخدر سنتی نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

وی افزود: امسال 400 هزار لیتر سوخت در مرزهای استان کشف شده که نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید