از کنسرت نوروزی در “قلب طهران” تا بهسازی لاله‌زار در نوروز

    کد خبر :506972
برنامه‌های نوروزی "قلب طهران"

شهردار منطقه ۱۲ برنامه‌های نوروزی “قلب طهران” را تشریح کرد.

علی محمد سعادتی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های نوروزی شهرداری منطقه ۱۲ به عنوان قلب طهران برگزار شد، با بیان این که ایستگاه‌های راهنمایی گردشگری نوروزی در سه نقطه پر تردد قلب طهران یعنی میدان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، چهار راه گلوبندک و سرچشمه مستقر خواهند شد تا ضمن معرفی تورهای گردشگری، گردشگران را نیز هدایت کند.

وی با بیان این که از ۲۸ اسفند تا ۱۷ فروردین این ایستگاه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۷ برقرار است گفت: همچنین در خیابان سی تیر و باب همایون همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۱ از ۲۸ اسفند تا ۱۷ فروردین نوروزگاه برگزار می‌شود. تا با برگزاری نمایشهای آئینی، موسیقی اقوام، شاهنامه خوانی و غیره ساعات خوشی را برای شهروندانمان داشته باشیم.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان این که جشن بزرگ نوروزی در بوستانهای پایتخت برگزار می‌شود اظهار کرد: در ورزشگاه نابینایان شهید هرندی قرار است کنسرت روزبه نعمت الهی و در همین ورزشگاه همچنین کنسرت حامد همایون برگزار شود. در میدان مشق نیز کنسرت محمد معتمدی و گروه رستاک برگزار خواهد شد.

سعادتی در ادامه با بیان این که در منطقه ۱۲ مدیریت ما منطبق بر جذب مشارکت و تیمی است گفت: سال ۹۷ با همه فراز و نشیبهای که داشت سال خوب و شکوفایی منطقه ۱۲ بود. و امیدواریم بتوانیم این اتفاقات خوبی که در منطقه ۱۲ آغاز شده در سال آینده نیز ادامه دهیم.

وی با بیان این که طرح ارتقای سطح زندگی است چند سالی است که در منطقه ۱۲ اجرایی شده است و مردم منطقه ۱۲ که جزو کم توقع ترین مردم تهران محسوب می‌شوند حواسشان بیشتر به محله‌هایشان جمع شده گفت: سال ۹۴ وقتی در مورد برنامه‌هایمان در خصوص ارتقای سطح زندگی در منطقه ۱۲ صحبت می‌کردیم و پروژه‌هایمان را تشریح می‌کردیم برخی‌ها به ما می‌خندیدند چرا که باورش نمی‌شود با یک کف سازی و یا مناسب سازی خیابانی همچون سی تیر می‌توان آینده را تغییر داد و یا باور نداشتند که می‌توان ده هزار معتادی که در بوستان هرندی زندگی می‌کردند را ساماندهی کرد.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان این که خوشبختانه به جایی رسیده‌ایم که مشکلات در محلات هرندی کاهش یافته است در مورد پروژه‌های نیمه کاره منطقه ۱۲ از جمله ساختمان بلدیه گفت: ما به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام متعهد هستیم و در این هفت ماهی که به عنوان شهردار منطقه ۱۲ فعالیت می‌کنم تمام تلاش خود را برای تکمیل پروژه‌ها به کار بستیم که یکی از مهمترین پروژه‌ها در میدان امام خمینی و پروژه ساختمان بلدیه است که با وجود مشکلات مالی که معاون فنی و عمرانی با آن دسته و پنجه نرم می‌کند هرچند کند اما در حال انجام است. و کار متوقف نشده است. و دقت داشته باشیم که در گذشته این مکان پایانه اتوبوس و تاکسی بود و برای رسیدن به شرایط مطلوب حداقل یک الی دو سال زمان لازم است.

تکمیل زیرگذرگاه ۱۵ خرداد در سال ۹۸

سعادتی در مورد وضعیت زیرگذر ۱۵ خرداد نیز با بیان این که کار سختی در محور ۱۵ خرداد داشتیم به گونه‌ای که در هر ساعت ۷ هزار نفر از این محور به صورت بار پیاده و سواره عبور می‌کردند گفت: ایستگاه مترو ۱۵ خرداد با این که یکی از پر مخاطب‌ترین ایستگاه‌های مترو است اما نه پله برقی و نه آسانسور دارد و امیدواریم تکمیل پروژه زیرگذر ۱۵ خرداد پوشش دهنده مشکلات مترو نیز باشد که امیداوریم در نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.

بهسازی خیابان لاله زار در نوروز

به گزارش ایسنا، سعادتی همچنین در مورد آغاز بهسازی خیابان لاله زار با بیان این که متأسفانه بعضی از مدیران فکر می‌کنند که محور اصلی فعالیت‌های خودشان است گفت: اما اصل مردم هستند و در لاله زار نیز که بهسازی آن از نوروز شروع می‌شود سعی داریم حال لاله زار را بهتر کنیم و تمامی برنامه‌ها با هماهنگی اصناف انجام شده است.

وی با بیان این که ما قصد بیرون کردن و انتقال اصناف از لاله زار را نداریم خاطر نشان کرد: ما سعی در بهسازی محور تاریخی لاله زار را داریم.

شهردار منطقه 12 با بیان این که عملیات بهسازی در نیمه شمالی خیابان لاله زار حدفاصل انقلاب تا جمهوری انجام می‌گیرد گفت: اصنافی که در این خیابان فعالیت می‌کنند در زمینه روشنایی و لوستر فعال هستند که مخاطب آنها خانواده‌ها می‌باشند و فعالیت این صنف باعث رونق زیست شبانه می‌شود. و اگر این فعالیت مدیریت شده و در چارچوب میراث تاریخی هدایت شود می‌توانند موجب احیای زندگی شبانه شود.

سعادتی ادامه داد: مناسب سازی پیاده روها، استقرار مبلمان، تأمین روشنایی، افزایش تعداد درختان، مدیریت بار و کالا و غیره از جمله اقداماتی است که در این خیابان انجام می‌گیرد، قطعاً این اقدامات با مشارکت کسبه است.

وی افزود: ۳۲ ساختمان در قسمت شمالی راسته لاله زار شناسایی شده که با صرف هزینه اندک بازپیرایی می‌شود. در بودجه ۹۸ نیز ۶ میلیارد تومان برای احیای این راسته در نظر گرفته شده اما باید ببنیم چه مقدار آن به تصویب می‌رسد.

شهردار منطقه 12 در مورد سرانجام بازگشایی میدان مشق نیز گفت: وزارت امور خارجه و شهرداری تهران پیگیر بازگشایی ۲۴ ساعته این میدان هستند اما بنا به دلایل امنیتی اداره و تصمیم گیری در حوزه امنیتی به نهاد دیگری سپرده شده که در حال رایزنی است.

سی تیر یک پروژه نیمه کاره است

سعادتی در مورد محور سی تیر نیز با بیان این که سی تیر یک پروژه نیمه کاره به لحاظ محتوایی است گفت: هدف از زیست شبانه قرار دادن چند دکه و فروش خوراکی و بهانه‌های شکمی نیست؛ باید به هویت و فکر نیز نزدیک شویم، به همین دلیل در سال ۹۸ به مرور برنامه‌های محتوایی بیشتری خواهیم داشت و در نظر داریم قطارهای کتاب فروشی چه به صورت چرخشی خدمات فرهنگی ارائه می‌کنند و یا کاروانی که به غیر از غذا محصولات دیگری نیز عرضه می‌کنند را به میدان بیاوریم.

ساماندهی چرخ دستی‌های بازار

سعادتی در مورد سرانجام ساماندهی چرخ دستی‌های بازار تهران با این گفته که قرار شد با همکاری اصناف و کسبه نسبت به ساماندهی گاری دستی‌ها اقدام کنیم اظهار کرد: جامعه اصناف بازار قرار است به ما در شناسایی این گاری‌ها کمک کنند چرا که حدود چند هزار چرخ دستی در این منطقه فعال هستند که باید ساماندهی شوند.

وی در مورد اقدامات انجام شده در محله هرندی با بیان این که ریشه همه اقدامات می‌بایست تأمین امنیت باشد گفت: باید با مجرمان، شبکه‌های توزیع مواد و غیره برخورد کرد، چرا که تا زمانی که شبکه توزیع مواد در مناطق باشد هرچقدر کار فرهنگی کنیم به نتیجه نمی‌رسد که خوشبختانه با اقداماتی که سپاه و نیروی انتظامی انجام داده است مجرمان شناسایی و دستگیر شده و تازه بستر برای انجام کار فرهنگی محقق شده و اول راه هستیم.

هرندی را رنگ بزنیم

شهردار منطقه 12 افزود: در فراخوانی در راستای ارتقای سطح زندگی هرندی اعلام کردیم که ما به افراد تجهیزات می‌دهیم تا آنها محله هرندی را رنگ کند.

وی در مورد هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی نیز با اشاره به این که در حال حاضر حداکثر تعامل و هماهنگی بین شهرداری و میراث وجود دارد گفت: در محدوده‌هایی که میراث فرهنگی اعلام کرده هر گونه فعالیت عمرانی از طریق مکاتبه با آنها صورت گرفته و در زمان حفاری حتماً کارشناسان میراث فرهنگی نیز قرار دارند.

نمایش سنگ فرشهای صفوی در بازار حضرتی

سعادتی افزود: چندی پیش در حفاری‌های طبقه هم کف یک مغازه سنگ فرشهای دوره سلجوقی و صفوی کشف شد که در نظر داریم این مغازه را تبدیل به اولین موزه زیرسطحی کنیم.

وی در مورد محله عودلاجان با بیان این که در سال ۹۴ این محله ثبت شد گفت: در این محله پروانه ساختمانی صادر نمی‌شود مگر این که در مرحله اول درخواست مالک مبنی بر تخریب و نوسازی را به سازمان میراث فرهنگی ارسال کنیم و بعد آنها پس از تصویب تعداد طبقات و کاربری را اعلام کنند و بعد در مرحله دوم نقشه‌های ساختمان می‌بایست به تأیید میراث فرهنگی برسد و در حالی که میراث نقشه‌ها را تأیید کند کار ساخت و ساز انجام می‌شود.

شهردار منطقه 12 در ادامه در مورد ساختمانهای پرخطر منطقه ۱۲ نیز با بیان این که دو هزار ساختمان ناایمن در این منطقه شناسایی شده است ادامه داد: البته برخی از این ساختمانها از نظر سازه‌ای مشکل دارند اما برخی دیگر کاربری‌های نامناسب از آنها می‌شود که در این حوزه به همه آنها اخطار دادیم اما بعضاً اختلاف بین مالک و سرقفلی دار مشکل ساز شده است که در این زمینه معاون دادستان نهایت همکاری را داشته اند تا اگر مالک تمکین نکرد و عملیات ایمنی سازی را انجام نداد با رأی قضائی امکان ایمنی سازی فراهم شود.

وی در مورد پرونده معاون عمرانی سابق منطقه با بیان این که در جریان محتوای پرونده نیستم گفت: البته این فرد با صلاحدید مرجع قضائی وبا قید وثیقه آزاد هستند و دادگاه وضعیت ایشان را تعیین تکلیف می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید