جلوگیری از اجراى حمید صفت در «لامبورگینى» توسط وزارت ارشاد

    کد خبر :50672

دفتر موسیقى وزارت ارشاد با اجراى حمید صفت در نمایش تازه سیامک صفرى مخالفت کرد.

به گزارش ایلنا، در پى مخالفت دفتر موسیقى وزارت ارشاد با حضور حمید صفت در تئاتر لامبورگینى به کارگردانى سیامک صفرى، اجراى این خواننده در این نمایش لغو شد.

از ابتداى هفته گذشته که خبر حضور حمید صفت در لامبورگینى مطرح شد، على‌رغم استقبال جامعه رسانه‌اى کشور از اجراى این هنرمند در کنار سیامک صفرى و اشکان خطیبى در تئاتر لامبورگینى که با تم اصلى گورخواب‌ها اولین واکنش جامعه هنرى کشور به این معضل اجتماعى است، متاسفانه معدود رسانه‌هایى که همیشه خلاف فضاى خلاقانه کشور قدم برمى‌دارند اقدام به مسموم‌سازى فضاى حضور رسمى این خواننده در این اثر نمایشى کردند.

در این میان پاسخ‌هاى منطقى و مستدل بسیارى از رسانه‌ها در مقابل گروهى اندک که خواستار برخورد با حضور این هنرمند در تئاتر لامبورگینى بود نشانه‌هایى دلگرم‌کننده در خصوص پایان یافتن این بداخلاقى‌ها را نوید مى‌داد.

با این وجود فشارهاى چندسویه بر گروه لامبورگینى براى حذف اجراى حمید صفت در فاصله چند روز تا شروع اجراهاى این نمایش، گروه را در موقعیتى پیچیده قرار داد که یا باید على‌رغم تمامى تعهدات، تمرین‌ها و بلیت‌فروشى، اجراى کل گروه را لغو و یا از اجراى حمید صفت صرف‌نظر مى‌کرد.

در این موقعیت که گروه در تنگنا قرار گرفته بود حمید صفت در اقدامى حرفه اى از گروه خواست که با حذف اجراى او، پیام اجتماعى این اثر که به معضل‌هاى اجتماعى نظیر گورخواب‌ها و حادثه پلاسکو مى‌پردازد را به گوش جامعه برساند و با بازخوانى و زنده کردن آن، جامعه را نسبت به تکرار این دست فجایع حذر دهد.

گروه لامبورگینى على‌رغم خواست قلبى خود، ضمن تشکر ویژه از همراهى و حضور حمید صفت و همچنین کمک ویژه‌اى که او به اجراى این اثر داشته است، اعلام مى‌دارد اجراهاى لامبورگینى مطابق برنامه قبلى از ٢٢تیرماه در پردیس نمایشى شهرزاد روى صحنه مى‌رود و پیش‌فروش بلیت در سامانه تیوال همچنان ادامه دارد.

تئاتر لامبورگینى به نویسندگى و کارگردانى سیامک صفرى از ٢٢ تیر ماه ساعت ٢١:٣٠ در پردیس تئاتر شهرزاد روى صحنه مى‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید