نامه شورای جوانان اصلاح طلب عدالت گرا به اعضاى منتخب شوراى شهر تهران

    کد خبر :50656

امروز این آزمون بزرگ پیش روی شماست، می توانید با انتخاب شهرداری با ویژگی های بیان شده و همچنین نظارت دائمی و مقتدرانه بر فعالیت های شهرداری، تهران را از بحران های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی موجود نجات دهید، به یاری اقشار آسیب دیده و کمتر برخوردار بشتابید و صلاح و سربلندی دنیوی و اخروی خود را رقم بزنید.

جمعى از جوانان اصلاح طلب با خطاب قرار دادن اعضاى منتخب شوراى شهر تهران، به بیان دغدغه هاى عدالتخواهانه خود پرداختند.

این نامه که توسط مجمع اصلاح و عدالت خطاب به اعضاى شورا تهیه شده، بر ضرورت شفافیت، پاکدستى، قانونگرایى و اهتمام ویژه به طبقات محروم در نظام جدید شهردارى تهران تاکید دارد.

متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

اعضای منتخب شورای اسلامی شهر تهران؛

با سلام و تقدیم احترام

ضمن عرض تبریک به مناسبت انتخاب شما به عنوان نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران، مجمع اصلاح و عدالت که متشکل از جمعی از جوانان اصلاح طلب عدالت گرا می باشد، به منظور انجام وظیفه اجتماعی برخی مطالبات و دغدغه های خود را به اطلاع شما منتخبان شورای پنجم شهر تهران می رساند.

منتخبان گرامی

جریان اصلاحات در کشور که ابتدا با نام نیروهای خط امام (ره) معرفی می گردید، از ابتدا خود را متعهد به رفع آسیبهای اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه می دانسته است و تلاشهای دولت در زمان جنگ کارنامه ای درخشان در رسیدگی به وضع محرومین و کاهش اختلاف طبقاتی است که باید همواره چراغ راه فعالیتهای نیروهای اصلاح طلب باشد.

باید توجه داشت که رأی قاطع مردم تهران به لیست امید، متضمن پیام مطالبه تغییر و بهبود است. مردم تهران که از تبدیل شدن شهرداری به یک بنگاه اقتصادی ناتوان، فاسد و بدهکار به ستوه آمد بودند، با رأی به تمامی افراد لیست امید ـ بدون در نظر گرفتن حواشی لیست ـ نشان دادند که برای نجات این کلانشهر، راهی جز اصلاحات نمی بینند و قطعاً این مهم امکانپذیر نخواهد بود مگر آنکه شما منتخبان ملت در انتخاب شهردار، نهایت همت و دقت خود را به کار بندید. مطابق با معیارهای شرعی و عقلی، شهردار مطلوب فردی است که هم خود پاکدست باشد و هم افرادی را بر مناصب بگمارد که دارای این ویژگی ارزشمند باشند تا بتواند بدنه شهرداری را از دست ویژه خوارانی که سالهاست به استفاده ناروا از بیت المال عادت کرده اند، پاک کند. شهردار تهران باید دغدغه عدالت داشته باشد و عدالت محور باشد و با توزیع متوازن منابع، تهران را از منجلاب فقر و اعتیاد و بزهکاری و اختلاف شدید طبقاتی خارج کند. شهرداری تهران صرفا شهرداری سازه ها نیست و شهردار باید شجاعت و اقتدار لازم برای ایجاد سیستمی شفاف و پاسخگو را داشته باشد و بدون توجه به تهدیدها و فشارهای بیرونی، درگیر امتیازدهی و رانتخواری نشود. ساماندهی مالی به جهت شفافیت هرچه بیشتر، اصلاح رویه ها و سازوکارهای فسادخیز، اصلاح نظام پیمانکاری، ارتباط گسترده با رسانه ها، ایجاد شهرداری الکترونیک، توجه ویژه به مساله محیط زیست، رسیدگی به مناطق جنوبی شهر تهران، ایجاد امکانات رفاهی عادلانه برای تمام شهروندان، برخورد عالمانه با آسیبهای اجتماعی، حفظ کرامت شهروندان و برخورد قاطع با مفسدان جزو مطالبات جدی است که باید سرلوحه فعالیتهای شهردار آینده تهران باشد.

منتخبان محترم

امروز این آزمون بزرگ پیش روی شماست، می توانید با انتخاب شهرداری با ویژگی های بیان شده و همچنین نظارت دائمی و مقتدرانه بر فعالیت های شهرداری، تهران را از بحران های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی موجود نجات دهید، به یاری اقشار آسیب دیده و کمتر برخوردار بشتابید و صلاح و سربلندی دنیوی و اخروی خود را رقم بزنید. ناگفته پیداست که اگر این مطالبات مشروع و بنیادین محقق نگردد، علاوه بر تضییع سرمایه اجتماعی اصلاحات و بزرگانی که در حمایت از لیست امید سنگ تمام گذاشته اند، مردم نیز از صندوق های رأی و آینده ناامید خواهند شد و خسران فردی، جناحی و ملی به وجود خواهد آمد.

از خداوند عادل قادر خواهانیم که تمامی مسئولان نظام جمهوری اسلامی را برای خدمت هرچه بیشتر به ملت فهیم ایران یاری نماید.

والعاقبه للمتقین

مجمع اصلاح و عدالت

شورای جوانان اصلاح طلب عدالت گرا

 

منبع:جماران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید