حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر ویوو اپکس ۲۰۱۹ از تمام سطح نمایشگر پشتیبانی می‌کند

    کد خبر :506458

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر گوشی هوشمند ویوو اپکس ۲۰۱۹ کل نمایشگر را پشتیبانی‌ می‌کند و کاربر انگشت خود را روی هر قسمت نمایشگر قرار دهد، حسگر می‌تواند آن را اسکن کند.

اوایل بهمن‌ماه گوشی هوشمند مفهومی 5G ویوو اپکس ۲۰۱۹ با نمایشگر تمام‌صفحه، فاقد درگاه و کلید فیزیکی معرفی شد. گوشی هوشمند مفهومی 5G ویوو اپکس ۲۰۱۹، طراحی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند را به‌نمایش می‌گذارد. همچنین این گوشی فاقد هیچ‌گونه بریدگی بالای نمایشگر برای قرار گرفتن دوربین سلفی است.

پوشش پنل پشتی و جلویی ویوو اپکس ۲۰۱۹ از جنس گوریلا گلس است. اما ویوو مشخص نکرده که کدام نسخه‌ی گوریلا گلس را برای دستگاه خود انتخاب کرده است. ویوو ادعا می‌کند که حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در دستگاه مفهومی جدیدش، در تمام قسمت‌های نمایشگر کار می‌کند و کاربران می‌توانند با قرار دادن انگشت خود در هر قسمتی از نمایشگر، قفل گوشی هوشمند را به‌راحتی باز کنند.

البته ویوو اعلام کرده که برای افزایش امنیت گوشی هوشمند خود، تأیید هویت ازطریق انگشت دوم را نیز برای دستگاه درنظر گرفته است. اما تست‌هایی که تاکنون روی دستگاه مفهومی انجام شده، تنها وجود حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر برای یک انگشت دست تأیید می‌کند. البته از آنجایی که در بررسی انجام شده، اثر انگشت‌های دیگری روی دستگاه مفهومی ثبت شده بودند، ممکن است علت فعال نبودن اثر انگشت دوم به‌همین دلیل باشد.

وقتی کل نمایشگر از امکان باز شدن قفل پشتیبانی می‌کند، ویوو گزینه‌های دیگری برای قفل‌کردن دستگاه در اختیار دارد. اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که کاربر می‌تواند برای قفل‌گشایی دستگاه از آن‌ها استفاده کند. وقتی کاربر نمایشگر را لمس می‌کند، پیکسل‌های آن قسمت روشن می‌شوند و به حسگر زیر نمایشگر کمک می‌کنند تا بتواند اثر انگشت را به‌صورت واضح‌تری مشاهده کند. درنتیجه سرعت فرایند اسکن اثر انگشت افزایش خواهد یافت، هرچند پیش از این نیز این فرایند به‌اندازه‌ی کافی سریع بوده است.

ویوو اپکس ۲۰۱۹ فاقد هیچ‌گونه پورت است و حتی پورت USB Type-C هم ندارد. این گوشی هوشمند از Magport بهره می‌برد که مانند مک‌بوک‌پرو قدیمی، رابط مغناطیسی در پشت دستگاه برای فناوری شارژ ۱۸ وات دارد. در نتیجه باید گوشی در حین شارژ شدن در حالت زاویه‌دار قرار بگیرد و نمی‌توان آن را روی سطح مسطح قرار داد. دستگاه فاقد فناوری شارژ بی‌سیم و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است.

همچنین اسلات سیم‌کارت روی دستگاه دیده نمی‌شود و کاربران باید از eSIM برای این گوشی هوشمند استفاده کنند. به‌علاوه، دستگاه فاقد دریچه‌ی اسپیکر است، درعوض از فناوری هدایت و ارتعاش گوشی هوشمند برای انتقال صدا به گوش کاربر بهره می‌برد. یکی از افرادی که این ویژگی را روی دستگاه مفهومی آزمایش کرده بود، ادعا می‌کند صدا از پشت دستگاه خارج می‌شود. با افزایش حجم صدا می‌توان صدای بلندتری دریافت کرد.

باتوجه به اینکه ویوو اپکس ۲۰۱۹ فاقد هیچ‌گونه پورتی است، درنتیجه از نظر فنی در مقابل نفوذ آب نیز مقاوم است. البته باتوجه به اینکه ویوو هنوز به‌صورت کامل این قابلیت را مورد آزمایش قرار نداده، هنوز نوع گواهی این گوشی برای مقاومت دربرابر نفوذ آب و گرد و غبار مشخص نشده است. ظاهرا شکاف کوچکی در قسمت میکروفون دستگاه وجود دارد که همین روزنه‌ی کوچک می‌تواند باعث ورود آب به داخل دستگاه شود. ویوو هنوز فاصله‌ی زیادی تا تکمیل ایده‌ی خود و عرضه‌ی دستگاهی با چنین مشخصاتی به بازار دارد. گوشی هوشمند ویوو فاقد دکمه‌‌های فیزیکی همچون پاور و کلیدهای کم و زیاد کردن حجم صدا در کناره‌ی گوشی است و به‌جای استفاده از کلیدهای مختلف از ترکیبی از سنسورهای خازنی و سنسورهای فشار استفاده می‌کند. همچنین دستگاه از موتور هپتیک برای شبیه‌سازی تجربه‌ی فشار دادن دکمه‌ها بهره می‌برد.

ویوو Apex ۲۰۱۹، مجهز به خنک‌کننده‌ی مایع است و ویوو ادعا می‌کند که دستگاه جدیدش دارای بزرگ‌ترین محفظه‌ی بخار در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند است. ویوو اپکس ۲۰۱۹ قرار است در سه رنگ رویایی سفید الماسی، نقره‌ای و خاکستری به بازار عرضه شود. گوشی‌های هوشمند ویوو اپکس ۲۰۱۹ رنگ درخشانی دارند و پنل پشتی به‌گونه‌ای طراحی شده که تصویر کاربر روی پنل منعکس می‌شود تا جایی که کاربر می‌تواند از دوربین اصلی به‌عنوان دوربین سلفی استفاده کند. باتوجه به اینکه ویوو اپکس ۲۰۱۹ فاقد دوربین سلفی است، کاربران برای گرفتن سلفی باید از دوربین پنل پشتی دستگاه استفاده کنند.

یکی از دوربین‌های پنل پشتی ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید و دوربین دوم ۱۲ مگاپیکسلی معمولی است. ویوو در این گوشی هوشمند تمرکز خاصی روی دوربین‌ها ندارد و ظاهرا نباید منتظر مشخصات فوق‌العاده و عجیبی در مورد دوربین‌های ویوو اپکس ۲۰۱۹ باشیم. باتوجه به اینکه گوشی هوشمند تازه‌معرفی‌شده‌ی چینی‌ها، دستگاهی مفهومی است، انتظار نمی‌رود شاهد عرضه‌ و فروش آن به این زودی در بازار باشیم. ویوو ادعا می‌کند فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر این دستگاه به‌زودی در سایر گوشی‌های هوشمند بازار نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ویوو اپکس ۲۰۱۹ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام به‌همراه حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی آن‌بورد ۵۱۲ گیگابایتی بهره می‌برد. این گوشی هوشمند دارای دوربین دوگانه‌ی ۱۳ مگاپیکسلی واید و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی معمولی است. ویوو اپکس ۲۰۱۹ از باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و فناوری شارژ بی‌سیم ۱۸ وات Magport بهره می‌برد. یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه این گوشی هوشمند، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تمام صفحه‌ی آن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید