گزارش عملکرد وزارت کشور درباره هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی ۹۸

    کد خبر :506448
خدمات سفرهای نوروزی ۹۸

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ضمن اعلام گزارش عملکرد وزارت کشور در خصوص هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی ۹۸، از آمادگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ارائه خدمات به شهروندان و مسافرین نوروزی، اجرای پویش ملّی بهار در بهار و تعیین ۲۲محور ارائه خدمات در حوزه‌های امنیتی، ‌انتظامی، فرهنگی اجتماعی، عمرانی و خدماتی خبر داد.

مهدی جمالی نژاد که سه شنبه ۲۱ اسفند در نشست هماهنگی خدمات سفر در سازمان میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سخن می گفت، افزود: تمامی شهرداری ها و دهیاری ها بخصوص شهرها و روستاهایی که از مناطق جذب گردشگر و مسافران نوروزی هستند، اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده اند.

وی همچنین از آمادگی سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی در ۱۸۰۰ ایستگاه آتش نشانی شهری و ۹۲۰ پایگاه آتش نشانی روستائی و آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری اعم از اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و قطارشهری برای ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان و مسافرین نوروزی خبر داد.

وی در ادامه از آمادگی کامل ناوگان خدمات شهری و روستائی برای ارتقاء کیفیت محیط زیست شهری و آمادگی بوستان‌های شهری و روستایی برای اسکان مسافرین نوروزی خبر داد.

جمالی‌نژاد همچنین به ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر ویژه نوروز ۹۸ با امضای وزیر کشور به استانداران برای پیگیری و انجام وظایف تعیین شده خبر داد و گفت: ۲۲ محور ارائه خدمات در حوزه‌های امنیتی، انتظامی، فرهنگی اجتماعی، عمرانی و خدماتی توسط وزیر کشور به استانداران در حوزه‌های برنامه‌ریزی و اقدامات ستادی، اقدامات عمرانی و زیرساختی، تقویت اقدامات نظارتی، تقویت خدمات عمومی، تقویت تدابیر امنیتی و انتظامی، اقدامات فرهنگی و ارتقاء نشاط اجتماعی و اطلاع رسانی شفاف از اقدامات و خدمات دستگاه‌های اجرایی، ابلاغ شده است.

وی در ادامه از اجرای پویش ملّی بهار در بهار توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور ارتقاء نشاط اجتماعی و مهیا کردن فضای شاداب و مفرح در شهرها و روستاها برای گرامیداشت باشکوه تقارن جشن ملّی نوروز و بهار طبیعت با بهار معنویت خبر داد.

جمالی‌نژاد همچنین به برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهری با محوریت شهرداری‌ها و توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستایی با محوریت دهیاری‌ها و همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص واگذاری مدیریت کمپ‌های گردشگری واقع در حریم شهرها به شهرداری‌ها اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین گفت: به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده که اقدامات لازم را در خصوص رسیدگی به وضعیت روشنائی فضاهای عمومی شهر و روستا، ایجاد استراحتگاه موقت در مبادی ورودی و خروجی شهرها برای استراحت و رفع خستگی رانندگان وسایل نقلیه، ایجاد کمپ‌های اسکان موقت برای استقرار شبانه مسافرین و گردشگران، ایجاد کمپ‌های اسکان اضطراری برای استقرار مسافرین و گردشگران در صورت بروز حوادث غیرمترقبه و ایجاد پارکینگ‌های موقت در ایام اوج سفرهای نوروزی را انجام دهند.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، جمالی‌نژاد اضافه کرد: به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده که اقدامات لازم را در زمینه ایجاد چشمه‌های آب شرب بهداشتی برای مسافران و گردشگران و نصب علائم هشدار دهنده بهداشتی، ساماندهی و ایجاد چشمه‌های سرویس بهداشتی در سطح شهر و فضاهای عمومی به منظور رفاه مسافران و زیباسازی سیما و منظر شهری و امحاء ناهنجاری‌های بصری سطح شهر برای تأمین آرامش‌و نشاط گردشگران و ایجاد بازارچه‌های موقت محلی و تهیه نقشه‌های راهنمای محل‌های اسکان و توزیع در مبادی ورودی شهرها و روستاها به عمل آورند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید