پورشه 917 مفهومی رونمایی شد

  • خودرو
  • سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ۱۵:۵۴
    کد خبر :506438

پورشه به‌مناسبت تولد ۵۰ سالگی نمونه 917، خودرو مفهومی جدیدی را معرفی کرده که تا اواخر امسال در موزه پورشه به‌نمایش در می‌آید.

شرکت پورشه امسال، ۵۰امین سالگرد معرفی نمونه افسانه‌ای 917 را جشن می‌گیرد. درست ۵ دهه قبل بود که این شرکت اولین نمونه از 917 با کد 917-001 را در ژنو معرفی کرد. به منظور گرامی‌داشت این اتفاق، شرکت پورشه امسال یک طرح مفهومی از خودرو مسابقه‌ای 917 را معرفی کرده است. این خودرو تا اواخر سال ۲۰۱۹ در موزه پورشه به‌نمایش در خواهد آمد. شرکت پورشه اعلام کرده که طرح مفهومی سفید و قرمز رنگی که مشاهده می‌کنید به‌وسیله گروه کوچکی از طراحان و مهندسان تولید شده است.

به‌گفته این شرکت، خودرو مفهومی 917 یک طرح مفهومی ناب خواهد بود. تاکنون اطلاعات بیشتری از این طرح مفهومی در اختیار نیست اما می‌توان انتظار داشت که تا حضور این خودرو در موزه پورشه، اطلاعات بیشتری هم از آن منتشر شود. نمایشگاه مخصوص خودروهای پورشه دو ماه دیگر برگزار خواهد شد که در آن ۱۰ نمونه بازسازی شده از 917، با مجموع قدرت ۷۷۹۵ اسب‌بخار به نمایش در خواهند آمد.

رویکرد ما نسبت به سازماندهی خودروهای کلاسیک با اعتبار در سال‌های گذشته به‌طور قابل توجهی تغییر کرده است.

او در ادامه به اهمیت بازسازی اولین نمونه تولیدشده از 917 هم اشاره می‌کند و اعتقاد دارد که بازسازی این خودرو نقشی اساسی در احیای مواد به‌کاررفته و تاریخچه این خودرو دارد. به‌گفته پورشه، روند ساخت این خودرو بسیار چالش‌برانگیز بوده، زیرا تغییرات زیادی در طی سالیان گذشته روی این خودرو انجام گرفته است.

در سال ۱۹۷۰، اندکی پس از معرفی رسمی پورشه 917، این خودرو موفق به‌کسب عنوان قهرمانی مسابقه لمانز شد که در آن زمان بزرگ‌ترین دستاورد این شرکت محسوب می‌شد. این افتخار در سال بعد هم به‌دست آمد. پس از این نمونه‌های دیگری از سری 917 همچون 917/10 و 917/30 توربو، افتخار آفرینی پورشه در مسابقه لمانز را ادامه دادند تا درنهایت پورشه به پر افتخار‌ترین شرکت حاضر در تاریخ این مسابقات تبدیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید