بهره برداری از اولین اپلیکیشن ارتباطی شهروندان و پلیس راهور در آینده نزدیک

    کد خبر :506388
اپلیکیشن ارتباطی شهروندان و پلیس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که به زودی نخستین اپلیکیشن ارتباطی بین مردم و پلیس راهنمایی و رانندگی رونمایی خواهد شد.

سردار محمدرضا مهماندار در جریان بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد از کل خودروهای کشور در تهران هستند. این شهر ۹ میلیون جمعیت ثابت داشته که با احتساب سه میلیون جمعیت شناور، جمعیتش در ساعات پیک ترافیک به بیش از ۱۲ میلیون نفر می‌رسد.

مهماندار اضافه کرد: در معابر تهران بالغ بر چهار میلیون دستگاه خودرو و سه میلیون دستگاه موتورسیکلت در حال حرکت است که کنترل آنها نیازمند روش‌ها و تجهیزات هوشمند است.

وی با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به سمت استفاده از فناوری و تجهیزات هوشمند در حال حرکت است، گفت: در همین راستا نیز اپلیکیشنی طراحی شده که میان مردم و پلیس راهور ارتباطی مستقیم برقرار خواهد کرد. بر اساس آن شهروندان می‌توانند تخلفات رانندگی را به پلیس گزارش کنند.

به گزارش ایسنا، مهماندار با اشاره به ویژگی‌های مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ این مرکز را یکی از مجموعه‌های کم نظیر در تهران توصیف کرد و گفت: امکان مقایسه ترافیک هر روز با روز مشابه سال قبل، امکان ثبت تخلفات، پایش تصویری معابر و … از طریق این مرکز وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید