دستور رئیس جمهوری به شهرداری تهران برای انتقال مرکز دفن پسماند آراد کوه

    کد خبر :506337
محیط زیست

مدیر کل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه رئیس جمهوری به شهرداری تهران دستور انتقال مرکز دفن پسماند آراد کوه را داده است، گفت: محیط زیست استان تهران آماده همکاری با شهرداری تهران در این زمینه است.

کیومرث کلانتری امروز در حاشیه بازدید از کانون‌های آلاینده جنوب تهران که سبب ایجاد بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه حضرت امام می‌شوند اظهار کرد: از دو سال گذشته رفع آلایندگی کانون‌های آلاینده این مسیر در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و قرار شده است با همکاری استانداری و فرمانداری تهران و شهرداری تهران این موضوع رفع شود.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه حدود ۲۸ کانون آلاینده در شهرستان‌های مختلف استان تهران از جمله رباط کریم و اسلامشهر شناسایی شدند، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ کانون آلاینده به‌طور کامل رفع آلایندگی کردند وتنها حدود سه مورد از آن‌ها هنوز مشکلات زیست محیطی دارند. این سه کانون عبارت از مرکز دفع پسماند آراد کوه، فاضلاب شهری اسلامشهر و واوان و مجتمع دام پروری دام‌گستر.

وی در ادامه گفت: براساس تصمیم کارگروه آلودگی هوای استان تهران، فرمانداری و بخشداری‌های شهرستان‌های استان تهران موظف شده‌اند که کارگروهی بر نظارت بر پسماند سوزی‌ها تشکیل دهند.

کلانتری با تاکید بر اینکه پسماند سوزی‌ها باید در تهران مدیریت شود، اظهار کرد: متأسفانه روند احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری در جنوب غرب تهران کند است و تنها نیم مودول از سه مودول تصفیه خانه فعال است.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو تکمیل تصفیه‌خانه غرب و جنوب غرب تهران را در اولویت خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از کانون‌های اصلی ایجاد بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام (ره) است و متاسفانه به دلیل اینکه منبع پذیرنده‌ای برای این پسآب‌ها وجود ندارد در زیر بزرگراه جمع می‌شوند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران در ادامه درباره مرکز دفن آراد کوه اظهار کرد: روزانه ۹ هزار تن پسماند از شهر تهران در مرکز دفن آراد کوه تخلیه می‌شود. سایت آراد کوه با وضعیت فعلی مورد تایید محیط زیست نیست.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه محیط زیست آماده همکاری با شهرداری تهران برای مکان یابی و مدیریت اصولی پسماندها خاطر نشان کرد: پسماندها باید از مبدا تفکیک شوند. در حال حاضر کود کمپوست این پسماندها نیز قابلیت استفاده در اراضی کشاورزی را ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید