نخستین “لیگ ستارگان بورس ایران” برگزار می‌شود

    کد خبر :50624

مدیر روابط عمومی سازمان بورس عنوان کرد: برگزاری “لیگ ستارگان بورس ایران” این تصور رایج را که متخصصین و فارغ التحصیلان رشته های اقتصادی و مالی باید تنها در شرکت ها، نهاد ها یا بنگاه های تولیدی فعالیت کنند را تغییر خواهد داد.

به گزارش ایلنا، نخستین مسابقه “لیگ ستارگان بورس ایران” به همت روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار و با همکاری دانشگاه ها با هدف آموزش دانش معامله گری در بورس و توسعه فرهنگ سهامداری دانشجویان برگزار می شود.

یاسر فلاح، مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و رییس کمیته اجرایی ” لیگ ستارگان بورس ایران” با بیان اینکه سازمان بورس قصد دارد با برگزاری این مسابقات زمینه توسعه فرهنگ سازی و شناخت بیشتر بازار سرمایه را ایجاد کند، عنوان کرد: نخستین مسابقه “لیگ ستارگان بورس ایران” با هدف ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه ها و بازار سرمایه دوم لغایت 30مرداد ماه سال جاری برگزار می شود.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه برگزاری این مسابقه بخشی از برنامه های فرهنگ سازی در دانشگاه ها را محقق خواهد کرد، افزود: این رویداد ویژه بازار سرمایه، با حضور دانشجویان رشته های مدیریت، حسابداری، اقتصاد،MBA و رشته های مرتبط با امور مالی به مدت حدودا 20 روز کاری و با هدف اتصال بازار سرمایه و دانشگاه ها در شرکت بورس اوراق بهادار تهران برگزار می شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس با تاکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی برگزاری این مسابقه کشف دانشجویان مستعد رشته های اقتصادی و امور مالی است گفت: در نخستین دوره از “لیگ ستارگان بورس ایران” دانشجویان دانشگاه تهران، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، خوارزمی، خواجه نصیر، الزهرا، امیرکبیر، شهید بهشتی، تربیت مدرس و دانشگاه آزاد اسلامی حضور خواهند داشت.

رییس کمیته اجرایی ” لیگ ستارگان بورس ایران” با اشاره به اینکه این رقابت در فضای کاملا واقعی معاملات بورس انجام خواهد شد، گفت: “لیگ ستارگان بورس ایران” در بورس تهران به صورت کاملا حضوری اجرا می شود و دانشجویان با استفاده از پلت فرم یک کارگزاری معتبر به داد و ستد در بورس می پردازند.

مشاور رییس سازمان بورس ادامه داد: این مسابقات در قالب تیم های 5 نفره متشکل از چهار عضو و یک سرپرست برگزار می شود. هر تیم با در اختیار داشتن اعتبار صد میلیون ریالی، سرمایه گذاری در بازار سرمایه، تشکیل سبد سهام و داد و ستد در بورس را تجربه خواهد کرد و سه تیمی که بیشترین بازدهی را نسبت به سایر تیم ها داشته باشد پیروز مسابقه خواهد بود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس به برنامه های جانبی پیش بینی شده در این مسابقه نیز اشاره کرد و گفت: طی برگزاری نخستین مسابقه “لیگ ستارگان بورس ایران” در روزهای مختلف این رقابت، مدیران جوان بازار سرمایه، بانوان شاغل در بازار سرمایه، رسانه ها و خبرنگاران شاهد تلاش تیم های شرکت کننده خواهند بود و دانشجویان می توانند از تجربه صاحب نظران این حوزه بهره مند شوند.

به گفته یاسر فلاح، روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار در نظر دارد به برندگان اول تا سوم هدایای نفیسی اهدا کند و برای تیم اول 200میلیون ریال، تیم دوم 100میلیون ریال و تیم سوم 50میلیون ریال اعتبار خرید سهام در نظر گرفته شده است.

رییس کمیته اجرایی ” لیگ ستارگان بورس ایران” افزود: طی برگزاری این مسابقه با نظر هیات داوران که متشکل از اساتید دانشگاه و متخصصین بازار سرمایه هستند هر تیمی که بازدهی منفی 40 درصدی داشته باشد از دور مسابقات حذف خواهد شد.

مشاور رییس سازمان بورس با اشاره به اینکه این مسابقه اولین تجربه خود را سپری می کند گفت: با توجه به زمان محدود در نخستین “لیگ ستارگان بورس ایران” دانشجویان دانشگاه های معتبر شهر تهران حضور خواهند داشت و قطعا در دور های بعدی تلاش می شود این رویداد ملی بازار سرمایه به شکل سراسری برگزار شود.

در پایان مدیر روابط عمومی سازمان بورس عنوان کرد: برگزاری “لیگ ستارگان بورس ایران” این تصور رایج را که متخصصین و فارغ التحصیلان رشته های اقتصادی و مالی باید تنها در شرکت ها، نهاد ها یا بنگاه های تولیدی فعالیت کنند را تغییر خواهد داد.

یاسر فلاح ابراز امیدواری کرد با افزایش دانش سهامداری در بین مردم، سهام به عنوان یک دارایی ارزش آفرین به آحاد جامعه معرفی شود و افزود: با برگزاری این مسابقه دانشجویان حضور مستقل در بازار سرمایه را تجربه خواهند کرد و نحوه کسب درآمد از بورس را خواهند آموخت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید