کاشت ۱۲۰ هزار اصله نهال در سطح منطقه۲۲

    کد خبر :505743
کاشت درخت

شهردار منطقه۲۲ در مراسم کاشت ۱۲۰ هزار اصله نهال گفت: در دوسالی که مدیریت شهری بر سر کار آمده است ۱۹متر مربع به ازای هر نفر به فضای سبز منطقه۲۲ اضافه شده است.

علی نوذرپور در مراسم کاشت ۱۲۰ هزار اصله درخت در منطقه ۲۲ با عنوان درخت دانش که صبح امروز با حضور فرماندار تهران، مدیر کل منابع طبیعی استان تهران، جمعی از اعضای شورای شهر تهران، مدیران شهری و ۸۸۰ نفر از دانش آموزان سطح منطقه در بوستان جنگلی چیتگر برگزار شد، گفت: بوستان جنگلی چیتگر با مساحت۷۷۰ هکتار در گذشته به دلیل عدم استقرار امکان تفریحی و گردشگری مورد استقبال شهروندان قرار نمی‌گرفت اما در حال حاضر با اقدامات ویژه مدیریت جدید شهری این بوستان جنگلی دارای امکانات تفریحی، گردشگری، دوچرخه سواری، اسب سواری و محلی برای تعاملات اجتماعی شهروندان شده است.

نوذرپوربا بیان اینکه بوستان جنگلی چیتگر جزو سرمایه‌های ملی حساب می‌شود، اظهارکرد: حفظ و توسعه جنگل‌ها و فضای سبز منطقه از وظایف اصلی مدیریت شهری منطقه است و به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بوستان جنگلی چیتگر به مرور زمان آسیب دیده است و باید ترمیم شود، ادامه داد: سازمان‌های خدمت رسان در دولت برای اینگونه خدمات به شهر تهران به کل کنار کشیده‌اند و شهرداری به تنهایی در حال حل این مشکلات است. امیدوارم با اجرای این گونه مراسم و حضور مدیران سایر نهادهای خدمتگزار به شهرداری کمک شود.

نوذرپور افزود: فضاهای سبز شهری نیز به عنوان عرصه‌های فعال و پویای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است و باید توجه شهروندان و مدیران اجرایی را به اهمیت نگهداشت، حفظ و ارتقای فضای سبز جلب کرد.

شهردار منطقه۲۲ با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰ هزار اصله درخت در منطقه۲۲ کاشته شده است،اظهارکرد: امسال با همکاری سازمان پارک‌ها ۱۲۰هزار اصله درخت در سطح منطقه۲۲کاشته می شود.

وی با بیان اینکه در حریم این منطقه ۳۵۰ هکتار به زیر کاشت درخت رفته است و در سال های آینده به بهره برداری می رسد، گفت: تمام عرصه جنگلی چیتگر با پساب منطقه ۲۲ سیراب می‌شود.

به گزارش ایسنا نوذرپور با بیان اینکه در دوسالی که مدیریت شهری بر سر کار آمده است ۱۹متر مربع به ازای هر نفر به فضای سبز منطقه۲۲ اضافه شده است، گفت: قبل از این به ازای هر نفر ۱۳۸ متر فضای سبز وجود داشت که با اقدامات مدیریت شهری در حال حاضر به ازای هر نفر ۱۵۷ متر فضای سبز وجود دارد.

وی فضای سبز شهری را جزو فضاهای ضروری و لاینفک پیکره شهرها دانست و اظهارکرد: کمبود فضای سبز شهری می‌تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.

شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه پارک جنگلی چیتگر از لحاظ بافت پوشش گیاهی، موقعیت جغرافیایی و عملکرد زیست محیطی مورد توجه جدی مدیریت شهری پایتخت است، خاطرنشان کرد: بوستان جنگلی چیتگر یک تنفس‌گاه شاخص برای پایتخت است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲ در این مراسم که با حضور شهروندان تهران و دانش آموزان برگزار شد، درخت دانش با حضور رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران، فرماندار تهران، آرش میلانی – عضو شورای اسلامی شهر تهران، مدیر کل منابع طبیعی استان تهران،معاون خدمات شهری و محیط زیست، معاون امور مناطق شهرداری تهران و مشاور وزیر آموزش پرورش کاشته شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید