ایران در اولویت ورود به بازسازی سوریه قرار دارد

    کد خبر :505659
ایران

سرپرست هیات تجاری سوریه گفت: شرکت‌های خصوصی و تعاونی ایران، در بازسازی این کشور به عنوان کشور هم‌پیمان، سهم اصلی را در اختیار خواهند داشت.

محمود ناصرالفتوح در نشست مشترک هیأت تجاری سوریه با فعالان اقتصادی بخش تعاون ایران، با تأکید بر اینکه باید روابط اقتصادی و تجاری ایران و سوریه به سطح ممتاز برسد، اظهار داشت: در حال حاضر روابط سیاسی دو کشور، در سطوح ممتاز قرار دارد و بنیانگذار این روابط ممتاز، حافظ اسد بوده است.

سرپرست هیأت تجاری سوریه در ایران اعلام کرد: مسئولان عالی‌رتبه دو کشور در نشست‌های مشترک بر کاهش تأثیر تحریم‌ها بر روابط تجاری و تسهیل شرایط تجاری تأکید کردند و در این زمینه به راهکارهای عملی دست یافتند.

ناصرالفتوح، با بیان اینکه خروجی سفر به ایران و دیدار با فعالان اقتصادی این کشور، باید به راهکارهای عملی منتج شود، افزود: ایران در روزهای سخت در کنار سوریه بود؛ همچنین ایران در بازسازی سوریه نیز، سهم اصلی را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش مهر،وی تأکید کرد: امروز سوریه برای بازسازی خود، اولویت را به مشارکت کشورهای هم‌پیمان مانند ایران که در جنگ با تکفیر در حمایت از سوریه برآمدند، می‌دهد و با همین رویکرد، از شرکت‌های خصوصی و تعاونی ایران برای ورود به پروژه‌های توسعه‌ای دعوت می‌کنیم.

سرپرست هیأت تجاری سوریه خاطرنشان کرد: در زمینه مبادلات تجاری و افزایش روابط تجاری، ۱۸ توافقنامه برای توسعه حجم مبادلات تجاری بین دو کشور به امضا رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید