عیدی 1.2 میلیون تومانی به معلولان ضایعات نخاعی

    کد خبر :505296
معلولان ضایعات نخاعی

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر از توزیع بسته حمایتی و واریز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد به حساب ۱۰۰ هزار خانواده نیازمند خبر داد.

علی اصغر پیوندی رئیس سازمان جمعیت هلال احمر در خصوص بسته‌های حمایتی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: وقوع حوادث طبیعی در کشور بسیاری از خانواده‌ها را درگیر خود کرده است.

وی افزود: بر اساس آمار‌ها حدود ۱۰ هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی و ترافیکی در کشور دچار ضایعه نخاعی شدند و حدود ۲۵ هزار خانوار نیز از حوادث طبیعی و انسانی رنج می‌برند که می‌توان به زلزله کرمانشاه و سیل خوزستان طی ۲ سال گذشته اشاره کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تاب آوری اجتماعی از جله وظایف سازمان جمعیت هلال احمر در جامعه تلقی می‌شود.

پیوندی تصریح کرد: همزمان با پایان سال، یک بسته حمایتی یک ماهه و مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عیدی برای ۱۰۰ هزار خانوار حادثه دیده در برخی از استان‌های کشور از جمله خوزستان، کرمانشاه، ایلام، بخش‌هایی از هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امیدواریم با این اقدامات موجب شادی و نشاط این خانواده‌های آسیب دیده باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره شناسایی خانواده‌های آسیب‌دیده ناشی از حوادث گفت: سازمان جوانان هلال احمر لیست کاملی از خانواده‌های آسیب دیده را در استان‌های مختلف تهیه کرده است و از منابع داخلی این سازمان و همچنین دولت بر اساس ردیف بودجه‌های مشخصی برای کمک به این خانواده‌ها استفاده می‌کند.

پیوندی در خصوص تاریخ واریز وجه نقد به خانواده‌های آسیب دیده تصریح کرد: بر اساس کد ملی و مشخصات شناسنامه‌ای سرپرست‌های خانوار‌ها وجه نقد به حساب آنان واریز می‌شود، همچنین از ۲۰ اسفند ماه بسته‌های حمایتی توسط سازمان جوانان و افراد داوطلب به این خانواده‌ها تحویل داده می‌شود.

وی بیان کرد: خانواده‌هایی که شناسایی کرده ایم ممکن است از دیگر سازمان‌های حمایتی کمک‌هایی را دریافت کنند، چرا که این خانواده‌ها مشکلات بسیاری دارند، اما جمعیت هلال احمر به وظیفه خود عمل می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: جمعیت هلال احمر قصد دارد تا در ابتدای سال نو به این خانواده‌ها کمک کوچکی کند، حتی ممکن است با سازمان‌های حمایتی دیگر همپوشانی داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید