کیهان: نفوذ ایران به شبکه سایبری کاخ سفید، FBI و ارتش آمریکا

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ۸:۱۳
    کد خبر :505189
کیهان

روزنامه کیهان نوشت: یک شبکه خبری آمریکا می‌گوید اطلاعات سری برخی نهادهای دولتی این کشور از جمله اف‌بی‌آی، اداره ارتباطات کاخ سفید و ارتش، توسط هکرهای ایرانی هک شده است.

ان‌بی‌سی در گزارشی به نقل از شرکت ریسکیوریتی اعلام کرد: یک گروه هکر ایرانی به نام «ایریدیوم» که دسامبر گذشته به یک شرکت آمریکایی حمله کرده، بار دیگر دوشنبه هفته گذشته به این شرکت حمله کرد.
هدف حمله گروه هکری ایرانی شرکت «سیتریک سیستمز» بوده که به بسیاری از نهادهای دولتی آمریکا خدمات رایانه‌ای از جمله پلاتفورمی برای دورکاری کارمندان دولتی ارائه می‌کند.
ریسکیورتی مدعی است که حملات هکرهای ایرانی به سیتریک سیستمز از 10 سال پیش شروع شد و تاکنون ادامه داشته است.
«چارلز یو» رئیس ریسکیوریتی گفت این هکرها که از طریق حساب کاربری یکی از کارمندان شرکت سیتریکس به آن نفوذ کرده‌اند، موفق شده‌اند تا به 6 ترابایت اطلاعات از این شرکت دست یابند.
به نوشته ان‌بی.سی تحلیل این حملات نشان می‌دهد که هکرها بر پروژه‌های مرتبط با اف‌بی‌آی، قراردادهای هوا و فضا و ناسا و همچنین شرکت نفتی آرامکو عربستان متمرکز بوده‌اند.
نفوذ در شبکه رایانه‌ای سیتریک به هکرها امکان دسترسی به ارتباطات خصوصی با نهادهای دولتی پیرامون پروژه‌های حساس فناوری اطلاعات در ارتباط با اف‌بی‌آی، اداره دفاع موشکی، اداره پشتیبانی دفاعی و اداره سامانه‌های اطلاعات دفاعی آمریکا و همچنین اداره ارتباطات کاخ سفید را داده است.
اداره سامانه‌های اطلاعاتی دفاعی آمریکا وظیفه پشتیبانی فنی و ارتباطی از رئیس‌جمهوری، معاون رئیس جمهوری، وزیر دفاع و فرماندهان ارشد این کشور را دارد.
اداره ارتباطات کاخ سفید نیز موظف است امنیت ارتباطات رئیس‌جمهوری آمریکا را تأمین کند.
ریسکیوریتی همچنین مدعی شد گروه ایرانی «ایریدیوم» همان گروهی است که در سال 2017 اطلاعات پارلمان انگلیس را هک کرد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید