اجرای پویش بهبود رفتار ترافیکی

    کد خبر :505105
رفتار ترافیکی

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کانون­‌های دانشجویی و جوانان داوطلب با همراهی سایر اعضای داوطلب کانون‌های روستایی، دانش آموزی و طلاب مجریان اصلی طرح نوروزی سال ۹۸ سازمان جوانان هستند، گفت: امسال با همگرایی و هم‌افزایی بیشتر با سایر واحدهای درون جمعیت و برون سازمانی نسبت به جلب همکاری‌­های بین‌بخشی و تنوع بخشی خدمات برنامه­‌ریزی شده است.

شهاب الدین صابونچی، در نشستی که امروز صبح در جمعیت هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: سازمان جوانان نوزدهمین دوره تجربه حضور و ارائه خدمات در نوروز را دارد. در این راستا در قالب ۶۷۴ پست ثابت، ۱۶۶ پست سیار و ۳۸۶ فضای دوستدار کودک و خیمه نماز که در مجموع ۱۲۲۶ پست است با هدف ارتباط بیشتر با مردم در جهت افزایش سرمایه اجتماعی و معرفی فعالیت‌­ها و ظرفیت‌های جمعیت در ارائه خدمات بشردوستانه به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: براساس ارزیابی­ طر­ح‌­های گذشته، جانمایی پست‌ها به سمت محل‌­های تجمع و تردد بیشتر مسافران نوروزی است و اماکن تاریخی و گردشگری، ترمینال­‌های مسافربری، فرودگاه، مجتمع­‌های بین راهی، برخی میادین اصلی شهر و ورودی شهرها از محل‌های برپایی پست‌ها هستند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کانون­‌های دانشجویی و جوانان داوطلب با همراهی سایر اعضای داوطلب کانون‌های روستایی، دانش‌آموزی و طلاب مجری­‌های اصلی طرح هستند، گفت: امسال با همگرایی و هم‌افزایی بیشتر با سایر واحدهای درون جمعیت و برون سازمانی نسبت به جلب همکاری­‌های بین بخشی و تنوع بخشی خدمات برنامه­‌ریزی شده است. همچنین در بخش پست­‌های ثابت، اعضای داوطلب جوان به خدمات ایمنی و سلامت، توزیع بروشورهای اطلاع­‌رسانی، راهنمایی و مشاوره درخصوص مخاطرات محلی پیش­روی مسافران و آموزش­های حضوری می‌پردازند.

وی افزود: اکیپ­‌های سیار نیز همچون سال‌های گذشته در اماکن تاریخی و گردشگری پربازدید، پیرامون حرم در شهرهای زیارتی از جمله مشهد، قم و شیراز و پارک­‌های اصلی و شلوغ شهرها به ارائه کمک­‌های اولیه به مصدومان و خدمات سلامت محور و انجام فعالیت‌های آموزشی ترویجی حفاظت از محیط زیست می­‌پردازند. اعضای کانون‌­های طلاب نیز در اماکن جمعیتی فاقد مسجد و نمازخانه در فضاهای مهیا شده توسط سازمان جوانان ضمن اقامه نماز جماعت نسبت به پاسخگویی به سوالات شرعی مسافران اقدام خواهند کرد.

صابونچی با بیان اینکه اعضای تیم‌­های سحر، مربیان کانون‌های غنچه‌های هلال و اعضای کانون‌های دانش آموزی با ارائه بسته‌های آموزشی و ویژه برنامه‌های کودکان در محل فضای دوستدار کودک به ارائه خدمت خواهند پرداخت، گفت: ششمین جشنواره نقاشی صلح و دوستی نیز در محل فضای دوستدار کودک میزبان علاقه‌مندان به خلق اثر و شرکت در جشنواره خواهد بود.

به گزارش ایسنا وی در پایان با بیان اینکه با بهره­‌مندی از توان بنگاه­‌های اقتصادی و نهادهای متقاضی حمایت و همکاری با سازمان جوانان برخی خدمات و فضاهای جانبی در کنار پست‌های نوروزی همچون استقرار کارتن پلاست‌های جذاب برای عکس یادگاری خانوادگی از ویژگی­های متمایز طرح امسال است، گفت: پویش ملی بهرفت به معنی بهبود رفتارهای ترافیکی، که در سال­‌های قبل تحت عنوان پویش نه به تصادفات جاده­‌ای برگزار می­‌شد امسال با شکلی متفاوت­‌تر انجام می­‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید