ظهور و سقوط یک ائتلاف ؛ آیا زمان پایان همنشینی اصلاح طلبان و اعتدالگرایان به پایان رسیده است؟

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۰۳
    کد خبر :505055
اصلاح طلبان و اعتدالگرایان

احمد حکیمی‌پور گفت: در عالم سیاست هیچ امکانی منتفی نیست و این احتمال وجود دارد که اصلاح‌طلبان در انتخابات سال آینده سیاست ائتلاف را در پیش بگیرند.

چندی است که طیف ها و گروه های سیاسی خود را آماده انتخابات مجلس در سال آینده می‌کنند. اصلاح‌طلبان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.در این میان نشانه هایی دیده می شود از اینکه اصلاح طلبان خود را برای حضور در انتخابات البته بدون ائتلاف با اعتدالگرایان مهیا می کنند .این تصویر هم از نقدها و اعتراضات فراوان این روزهای اصلاح طلبا علیه دوت نمایان شده است و هم از رک گویی و صریح گویی درباره حضور مستقل در انتخابات .

احمد حکیمی پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره برنامه انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات سال آینده گفت: «برنامه‌ریزی اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال آینده مجلس منسجم خواهد بود و امیدوارم قانون جدید انتخابات بتواند زمینه عدالتانتخاباتی را فراهم کند ومردم نیز با بهره‌گیری از حزبی‌شدن انتخابات بعد از این مطالبات خود را از حزب جویا شوند».

به گزارش نامه‌نیوز،وی ادامه داد: «قانون جدید انتخابات می‌تواند گام مهمی در راستای تحقق رقابت‌های سالم انتخاباتی باشد؛ همچنین عنصر پاسخگویی را تقویت می‌کند».

حکیمی‌پور درخصوص احتمال کاهش سبد رأی اصلاح‌طلبان به واسطه نارضایتی عمومی از دولت روحانی اظهار کرد: «وضعیت فعلی به هیچ‌وجه تنها بر گردن اصلاح‌طلبان نیست و همه نیروهای سیاسی مقصرند و هیچ‌گروه یا فردی نباید از پذیرش مسئولیت شانه خالی کند».

حکیمی‌پور در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که اصلاح‌طلبان بازهم با سیاست ائتلاف به انتخابات ورود کنند، گفت: «باید بحث‌های جزئی صورت بگیرد اما در عالم سیاست هیچ امکانی منتفی نیست و این احتمال وجود دارد که اصلاح‌طلبان در انتخابات سال آینده سیاست ائتلاف را در پیش بگیرند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید